Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

KOZAKLI MESLEK YÜKSEKOKULU / SHB228 - SOSYAL HİZMETLER VE DANIŞMANLIK

Kodu: SHB228 Adı: YARATICI DRAMA Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SOSYAL HİZMETLER VE DANIŞMANLIK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MERVE NURLU (nurlu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MERVE NURLU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Drama tanımı, yaratıcı hedefleri, özellikleri, yaratıcı drama programının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi konularında gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak; drama ile ilgili gerekli teknikleri kullanma, uygulama planlama ve değerlendirme becerisi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yaratıcı drama etkinliklerini yaşa ve uygulama amaçlarına göre planlayabilir. PÇ-11 Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda eğitici rolünü kullanır.
PÇ-29 Gelişimsel olarak farklı dönemlerde bulunan bireylerin gereksinimlerine uygun sosyal hizmet ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 sosyal hizmet eğitiminde yaratıcı dramanın kullanım amaçlarını açıklayabilir. PÇ-3 Sosyal hizmetin çalışma alanları ile uygulama çerçeveleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
PÇ-11 Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda eğitici rolünü kullanır.
PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini açıklar.
PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 sosyal hizmette müracaatiçı ile kurulan ilişkide yaratıcı dramanın önemini ve kullanım amaçlarını açıklayabilir. PÇ-3 Sosyal hizmetin çalışma alanları ile uygulama çerçeveleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
PÇ-9 Hedef gruba yönelik hizmet sunum kalitesini arttırmak için sosyal tekniker olarak birey, grup ve toplumla yaptığı çalışmalarda sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir.
PÇ-25 Gelişim dönemlerine, gelişim dönemlerinde karşılaşılabilen uyum sorunlarına ilişkin bilgileri sosyal hizmet uygulamaları için kullanır.
PÇ-28 Bireyler problem durumlarıyla karşılaştıklarında etkili çözüm yollarını bularak doğru müdahale yöntemlerini kullanır.
PÇ-29 Gelişimsel olarak farklı dönemlerde bulunan bireylerin gereksinimlerine uygun sosyal hizmet ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 yaratıcı drama uygulaması yapılandırabilir. PÇ-3 Sosyal hizmetin çalışma alanları ile uygulama çerçeveleri arasındaki ilişkiyi açıklar.
PÇ-9 Hedef gruba yönelik hizmet sunum kalitesini arttırmak için sosyal tekniker olarak birey, grup ve toplumla yaptığı çalışmalarda sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir.
PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini açıklar.
PÇ-29 Gelişimsel olarak farklı dönemlerde bulunan bireylerin gereksinimlerine uygun sosyal hizmet ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 yaratıcı dramada kullanılan tekniklerin uygulamasını yapabilir. PÇ-9 Hedef gruba yönelik hizmet sunum kalitesini arttırmak için sosyal tekniker olarak birey, grup ve toplumla yaptığı çalışmalarda sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir.
PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
sosyal hizmet eğitiminde yaratıcı dramanın önemi, bir yardım mesleği olan sosyal hizmette etkili meslek elemanı olabilmek için gerekli olan empati ve etkili iletişim becerilerinin yaratıcı drama ile nasıl geliştiği ile ilgili bilgiler ve uygulamaların aktarımını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yaratıcı drama kavramı, yaratıcı dramanın bileşenleri anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması
2 Yaratıcı drama aşamaları: Örnek uygulama anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması
3 sosyal hizmet alanında yaratıcı drama: müracaatçı ile kurulan iletişim açısından önemi anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması
4 müracaatçı ile geliştirilen meslek ilişkisinde kullanılan yaratıcı drama etkinlik ve uygulama örnekleri I anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması
5 sosyal hizmet alanında yaratıcı drama: empati ve etkin dinleme becerilerinin gelişmesine olanak sağlaması açısından önemi anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması
6 müracaatçı ile geliştirilen meslek ilişkisinde kullanılan yaratıcı drama etkinlik ve uygulama örnekleri II anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması
7 sosyal hizmet disiplininin beceri, bilgi ve değer temeli anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması
8 Ara Sınav
9 Yaş gruplarına göre yaratıcı drama uygulamasının farklılaşması: örnek uygulamalar anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması
10 Yaratıcı dramada kullanılan teknikler I anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması
11 Tekniklere yönelik Örnek uygulamalar anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması
12 Yaratıcı dramada kullanılan teknikler II anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması
13 Tekniklere yönelik örnek uygulamalar anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması
14 Yaratıcı drama öğrencilerle uygulamalar anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması
15 Yaratıcı drama öğrencilerle uygulamalar anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Gönen, M. ve Dalkılıç N. U. (1998). Çocuk Eğitiminde Drama. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
2 Karataş, Z. ve Gökçakan, Z. (2009). Psikodrama Teknikleri Kullanılarak Yapılan Grup Uygulamalarının Ergenlerde Saldırganlığı Azaltmadaki Etkisinin İncelenmesi, Turk Psikiyatri Dergisi, 20(4).
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 15 1 30
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 12 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 12 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 8 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 6 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 6 6
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90