|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYAL HİZMETLER VE DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERVE NURLU (nurlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MERVE NURLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Drama tanımı, yaratıcı hedefleri, özellikleri, yaratıcı drama programının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi konularında gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak; drama ile ilgili gerekli teknikleri kullanma, uygulama planlama ve değerlendirme becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yaratıcı drama etkinliklerini yaşa ve uygulama amaçlarına göre planlayabilir. |
PÇ-11 Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda eğitici rolünü kullanır. PÇ-29 Gelişimsel olarak farklı dönemlerde bulunan bireylerin gereksinimlerine uygun sosyal hizmet ve danışmanlık hizmeti verir. PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | sosyal hizmet eğitiminde yaratıcı dramanın kullanım amaçlarını açıklayabilir. |
PÇ-3 Sosyal hizmetin çalışma alanları ile uygulama çerçeveleri arasındaki ilişkiyi açıklar. PÇ-11 Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda eğitici rolünü kullanır. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini açıklar. PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | sosyal hizmette müracaatiçı ile kurulan ilişkide yaratıcı dramanın önemini ve kullanım amaçlarını açıklayabilir. |
PÇ-3 Sosyal hizmetin çalışma alanları ile uygulama çerçeveleri arasındaki ilişkiyi açıklar. PÇ-9 Hedef gruba yönelik hizmet sunum kalitesini arttırmak için sosyal tekniker olarak birey, grup ve toplumla yaptığı çalışmalarda sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir. PÇ-25 Gelişim dönemlerine, gelişim dönemlerinde karşılaşılabilen uyum sorunlarına ilişkin bilgileri sosyal hizmet uygulamaları için kullanır. PÇ-28 Bireyler problem durumlarıyla karşılaştıklarında etkili çözüm yollarını bularak doğru müdahale yöntemlerini kullanır. PÇ-29 Gelişimsel olarak farklı dönemlerde bulunan bireylerin gereksinimlerine uygun sosyal hizmet ve danışmanlık hizmeti verir. PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | yaratıcı drama uygulaması yapılandırabilir. |
PÇ-3 Sosyal hizmetin çalışma alanları ile uygulama çerçeveleri arasındaki ilişkiyi açıklar. PÇ-9 Hedef gruba yönelik hizmet sunum kalitesini arttırmak için sosyal tekniker olarak birey, grup ve toplumla yaptığı çalışmalarda sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini açıklar. PÇ-29 Gelişimsel olarak farklı dönemlerde bulunan bireylerin gereksinimlerine uygun sosyal hizmet ve danışmanlık hizmeti verir. PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | yaratıcı dramada kullanılan tekniklerin uygulamasını yapabilir. |
PÇ-9 Hedef gruba yönelik hizmet sunum kalitesini arttırmak için sosyal tekniker olarak birey, grup ve toplumla yaptığı çalışmalarda sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir. PÇ-31 Sosyal hizmete temel oluşturan diğer disiplinlerden (Psikoloji, Sosyoloji, Hukuk) yararlanır ve konu alanlarıyla ilgili bilgiyi kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
sosyal hizmet eğitiminde yaratıcı dramanın önemi, bir yardım mesleği olan sosyal hizmette etkili meslek elemanı olabilmek için gerekli olan empati ve etkili iletişim becerilerinin yaratıcı drama ile nasıl geliştiği ile ilgili bilgiler ve uygulamaların aktarımını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yaratıcı drama kavramı, yaratıcı dramanın bileşenleri | anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması |
2 | Yaratıcı drama aşamaları: Örnek uygulama | anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması |
3 | sosyal hizmet alanında yaratıcı drama: müracaatçı ile kurulan iletişim açısından önemi | anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması |
4 | müracaatçı ile geliştirilen meslek ilişkisinde kullanılan yaratıcı drama etkinlik ve uygulama örnekleri I | anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması |
5 | sosyal hizmet alanında yaratıcı drama: empati ve etkin dinleme becerilerinin gelişmesine olanak sağlaması açısından önemi | anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması |
6 | müracaatçı ile geliştirilen meslek ilişkisinde kullanılan yaratıcı drama etkinlik ve uygulama örnekleri II | anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması |
7 | sosyal hizmet disiplininin beceri, bilgi ve değer temeli | anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yaş gruplarına göre yaratıcı drama uygulamasının farklılaşması: örnek uygulamalar | anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması |
10 | Yaratıcı dramada kullanılan teknikler I | anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması |
11 | Tekniklere yönelik Örnek uygulamalar | anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması |
12 | Yaratıcı dramada kullanılan teknikler II | anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması |
13 | Tekniklere yönelik örnek uygulamalar | anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması |
14 | Yaratıcı drama öğrencilerle uygulamalar | anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması |
15 | Yaratıcı drama öğrencilerle uygulamalar | anlatma yöntemi tartışma yöntemi beceri geliştirme çalışması drama rol yapma soru cevap grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gönen, M. ve Dalkılıç N. U. (1998). Çocuk Eğitiminde Drama. İstanbul: Epsilon Yayıncılık. | |
2 | Karataş, Z. ve Gökçakan, Z. (2009). Psikodrama Teknikleri Kullanılarak Yapılan Grup Uygulamalarının Ergenlerde Saldırganlığı Azaltmadaki Etkisinin İncelenmesi, Turk Psikiyatri Dergisi, 20(4). | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 15 | 1 | 30 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 12 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 8 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |