|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SOSYAL HİZMETLER VE DANIŞMANLIK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | OSMAN YANIK (yanik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bakım alanındaki temel kavramları bilebilir. |
PÇ-1 Sosyal hizmetin temel kavramlarının yanı sıra sosyal hizmetin uygulama çerçevesini ve çalışma alanlarını açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bakım hizmetlerinde sosyal hizmet uygulamalarını bilebilir. |
PÇ-2 Sosyal hizmet alanı ile ilgili güncel sorunlara sosyal hizmetin kuramları ve uygulama bilgileri ile ilişkilendirerek müdahale eder. PÇ-3 Sosyal hizmetin çalışma alanları ile uygulama çerçeveleri arasındaki ilişkiyi açıklar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Engelli, yaşlı, çocuk vb. bakım hizmetlerine ihtiyaç duyan kişilere yönelik bakım hizmet planlamasını yapabilir. |
PÇ-2 Sosyal hizmet alanı ile ilgili güncel sorunlara sosyal hizmetin kuramları ve uygulama bilgileri ile ilişkilendirerek müdahale eder. PÇ-8 Sosyal hizmet alanında edindiği bilgileri kullanarak toplumdaki var olan sorunlara yönelik çözüm odaklı çalışmalar ortaya koyar. PÇ-9 Hedef gruba yönelik hizmet sunum kalitesini arttırmak için sosyal tekniker olarak birey, grup ve toplumla yaptığı çalışmalarda sorumluluk alarak bu alandaki yetkinliğini geliştirir. PÇ-29 Gelişimsel olarak farklı dönemlerde bulunan bireylerin gereksinimlerine uygun sosyal hizmet ve danışmanlık hizmeti verir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Evde bakım hizmetlerinden yararlanan kişilerin bakımlarından sorumlu kişilere yönelik eğitimler düzenleyebilir. |
PÇ-11 Sosyal hizmet alanı ile ilgili konularda eğitici rolünü kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Bakım veren kurumları ve bu kurumlar arasındaki koordinasyonun önemini bilebilir. |
PÇ-10 Ele aldığı sorunların çözümüne yönelik olarak kurumlar arasındaki iletişimi yapılandırır. PÇ-13 Sosyal hizmet müdahalelerinde disiplinlerarası bir yaklaşımla ekipteki diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. PÇ-20 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü iletişim kanallarıyla farklı düzeylerdeki birey, grup ve topluluklarla paylaşır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Bakım hizmet modelleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | Sosyal bakım sistemleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | Küreselleşme ve çokkültürlü bakım | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 | Bakım hizmetlerinin yönetimi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 | Evde bakım hizmetleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | Bakım hizmetlerine yönelik sosyal politikalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bakım hizmetlerine yönelik sosyal politikalar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 10 | Çocuk bakımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 11 | Engelli bakımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 12 | Yaşlı bakımı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 13 | Bakım hizmetinde sosyal hizmet mesleğinin önemi ve fonksiyonları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 14 | Bakım hizmetinde sosyal hizmet mesleğinin önemi ve fonksiyonları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
| 15 | Genel Tekrar | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Örsal, Ö. (2016). Evde Yaşlı Bakım Hizmetleri, | |
| 2 | Evde Bakım Hizmetleri ile İlgili Sağlık Emek ve Meslek Örgütlerinin Görüş ve Yaklaşımları, Türk Tabipleri Birliği Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 7 | 21 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||