|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | NONOBİLİM VE NANOTEKNOLOJİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA ZEHRA KOÇAK (fzkocak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin nanobilim ve nanoteknoloji alanlarında geliştirilen çeşitli nanomalzemeler ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmaları ve malzemelerde yapı&fonksiyon ilişkisini kavramalarıdır. Ayrıca öğrencilerin ilgi duydukları spesifik bir nanomalzeme türü hakkında yapmaları istenen literatür araştırması sayesinde bu alandaki güncel bilimsel çalışmaları takip ve analiz etmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Nanomalzemelerde yapı ve fonksiyon ilişkisi arasında bağlantı kurabilir |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | alandaki güncel araştırmalar hakkında bilgi sahibi olur ve bunu yansıtabilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. PÇ-7 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. PÇ-8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | belirli bir uygulama alanı için malzeme seçimi ve işlevselliği hakkında yorum geliştirebilir. |
PÇ-1 Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular PÇ-2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. PÇ-5 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Boyut kavramalarının tanımlanması; nanobilim ve nanoteknolojinin gelişimi, nanomalzemeler ve uygulama alanları; malzemelerdeki boyut, şekil ve yüzey özelliklerinin malzemelerin fonksiyonu ve malzemelerin fiziksel, kimyasal, termal ve biyolojik özellikleri üzerine etkisi; üstün özellikli spesifik nanomalzemelerin belirli uygulama alanlarında kullanılabilirliğini belirleyen malzeme özellikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nanobilim ve Nanoteknolojiye Giriş | Sözlü anlatım |
2 | Nanomalzemeler ve Özellikleri | Sözlü anlatım |
3 | Nanomalzemelerde Yapı & Özellik İlişkileri | Sözlü anlatım |
4 | Nanomalzemelerde Boyut & Özellik İlişkileri | Sözlü anlatım |
5 | Nanomalzemelerde Termal Özellikler | Sözlü anlatım |
6 | Nanomalzemelerde Kimyasal Özellikler | Sözlü anlatım |
7 | Nanomalzemelerde Optik ve Elektronik Özellikler | Sözlü anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nanomalzemelerde Mekanik Özellikler | Sözlü anlatım |
10 | Nanomalzemelerin Üretim Yöntemleri-1 | Sözlü anlatım |
11 | Nanomalzemelerin Üretim Yöntemleri-2 | Sözlü anlatım |
12 | Spesifik Nanomalzemeler Üzerine Araştırma- Sunum Performası-1 | Sözlü anlatım |
13 | Spesifik Nanomalzemeler Üzerine Araştırma- Sunum Performası-2 | Sözlü anlatım |
14 | Nanomalzemelerin Biyolojik Uygulamaları-Nanotıp | Sözlü anlatım |
15 | Nano-alanındaki Biyomalzemeler | Sözlü anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hornyak , G.L., Moore , J.J., Tibbals , H.F., & Dutta, J. (2009). Fundamentals of Nanotechnology (1st CRC Press . https doi.org /10.1201/9781315222561 | |
2 | Ersöz M., Işıtan A., Balaban M., 2018, Nanoteknoloji 1 : Nanoteknolojinin Temelleri, UNINANO. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ersöz M., Işıtan A., Balaban M., 2018, Nanoteknoloji 1 : Nanoteknolojinin Temelleri, UNINANO. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 4 | 4 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |