Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜLŞEHİR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU / AİT 101 - ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA

Kodu: AİT 101 Adı: ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ 1 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET KORKMAZ (ahmetkorkmaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AHMET KORKMAZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj YOK
Dersin Amacı
Türk Bağımsızlık savaşı, Atatürk ilke ve inkılâpları, Atatürkçü düşünce sistemi ve Türkiye Cumhuriyeti tarihi hakkında doğru bilgiler vermek, Türkiye ile Atatürk İlke ve İnkılâpları, Atatürkçü düşünceye yönelik tehditler hakkında doğru bilgiler vermek, Türk gençliğini vatanı, milleti ve devleti ile bölünmez bütünlük içinde Atatürk İlke ve inkılâpları ve Atatürkçü düşünce doğrultusunda millî hedefler etrafında birleştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İnkılâp tarihi ile ilgili kavramları tanımlayabilir PÇ-1 Kişi, kurum ve kuruluşlara yönelebilecek tehlikeleri, riskleri ve tehditleri öngörür.
PÇ-3 Kişi, kurum ve kuruluşlar için güvenlik ve koruma hizmetlerini yasal ve kurumsal temelde yetki, görev ve sorumluluklar çerçevesinde sunar.
PÇ-9 Millî kimlik bilinci gelişir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Osmanlının yıkılış sürecini tartışabilir PÇ-8 Meslekî yaşamında sürekli başarı için kişisel gelişimin önemine inanır ve kendisini bu doğrultuda geliştirecek faaliyetlere katılmaya istek duyar.
PÇ-9 Millî kimlik bilinci gelişir.
PÇ-10 İç güvenlik hizmetlerindeki yerini ve rolünü kavrar, görevlerini bu hizmetlere katkı sunacak şekilde yerine getirmeye istek duyar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Osmanlı devletinin yıkılışı ile I.Dünya savaşı arasında mukayese yapabilir. PÇ-8 Meslekî yaşamında sürekli başarı için kişisel gelişimin önemine inanır ve kendisini bu doğrultuda geliştirecek faaliyetlere katılmaya istek duyar.
PÇ-9 Millî kimlik bilinci gelişir.
PÇ-10 İç güvenlik hizmetlerindeki yerini ve rolünü kavrar, görevlerini bu hizmetlere katkı sunacak şekilde yerine getirmeye istek duyar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Milli mücadele sürecini tartışabilir. PÇ-8 Meslekî yaşamında sürekli başarı için kişisel gelişimin önemine inanır ve kendisini bu doğrultuda geliştirecek faaliyetlere katılmaya istek duyar.
PÇ-9 Millî kimlik bilinci gelişir.
PÇ-10 İç güvenlik hizmetlerindeki yerini ve rolünü kavrar, görevlerini bu hizmetlere katkı sunacak şekilde yerine getirmeye istek duyar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öncelikle temel kavramların anlatılmasından sonra Osmanlı Devletinin Yıkılışı ve bu sırada yaptığı ıslahat hareketleri, yeni Türk Devleti’nin Kuruluş aşamaları, Türk İnkılâbının hazırlık dönemi ve Türk İstiklal Savaşı konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersinin içeriği, amacı, temel kavramlar konu anlatımı,soru cevap,tartışma
2 Osmanlı Devleti’nin toplum yapısı ve yıkılışının sebepleri (İç Sebepler) konu anlatımı,soru cevap,tartışma
3 Osmanlı Devleti’nin yıkılışının sebepleri (Dış Sebepler) ve 18-19. yüzyıllarda batılı devletlerin Osmanlı Devleti üzerindeki politikaları konu anlatımı,soru cevap,tartışma
4 Osmanlı Devleti’ndeki yenileşme hareketleri konu anlatımı,soru cevap,tartışma
5 II. Meşrutiyet Dönemi ve 19. yüzyılda Osmanlı Devleti’ni dağılmaktan kurtarmaya yönelik fikir akımları konu anlatımı,soru cevap,tartışma
6 Kırım Savaşı, 93 Harbi, 1878 Berlin Antlaşması sonrasında yaşanan gelişmeler ve Trablusgarp Savaşı konu anlatımı,soru cevap,tartışma
7 Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı’nın başlaması (savaş öncesi durum, savaşın genel sebepleri, bloklaşmalar, savaşın gelişimi, Osmanlı Devleti’nin savaşa girme sebepleri) ve Osmanlı Devleti konu anlatımı,soru cevap,tartışma
8 Ara Sınav
9 I. Dünya Savaşı’nın Sona ermesi, Mondros Mütarekesi ve bağlı işgaller. konu anlatımı,soru cevap,tartışma
10 Milli Mücadele için ilk adımlar (Milli Cemiyetler ve Milli Varlığa Düşman Cemiyetler) konu anlatımı,soru cevap,tartışma
11 Milli Mücadele'nin hazırlık aşaması (İzmir’in İşgali, Mustafa Kemal Paşa’nın Samsuna Çıkışı, Genelge ve Kongreler Dönemi) konu anlatımı,soru cevap,tartışma
12 Milli Mücadele’nin Meşruiyeti Meselesi ve Misak-ı Milli’nin ilanı konu anlatımı,soru cevap,tartışma
13 TBMM’nin açılması ve beraberindeki gelişmeler konu anlatımı,soru cevap,tartışma
14 Kurtuluş Savaşı’ndaki gelişmeler ve cepheler konu anlatımı,soru cevap,tartışma
15 Kurtuluş Savaşı’ndaki gelişmeler ve cepheler konu anlatımı,soru cevap,tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ana Kaynak, Editör Asaf ÖZKAN, Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi I, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum, 2012
2 Ana Kaynak, Editör Cezmi Eraslan, Atatürk İlkeleri Ve İnkılap Tarihi I, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2729 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1690, Eskişehir 2018.
3 Ana Kaynak, KEMAL ATATÜRK, NUTUK, (Bu Günkü Dille Yayına Hazırlayan: Prof. Dr. Zeynep KORKMAZ),Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara 1998.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Haritalar, CD/DVD, Bilgisayar, Projection

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 1 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 1 5
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60