|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÖZEL GÜVENLİK VE KORUMA | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BETÜL ŞİMŞEK (betulsimsek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BETÜL ŞİMŞEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sosyal psikoloji dersi psikolojinin bir alt alanı olarak, insanların toplumsal boyutlarıyla ilgili olarak insanı ve onu derinden etkileyen deneyimlerini bireysel ve toplumsal boyutta ele alarak antropolojik, sosyolojik, psikolojik, hukuksal, siyasal, ekonomik, biyolojik boyutlarda birey ve toplum arasındaki etkileşimi ele almaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İçinde yaşadığı toplumun bazı özelliklerini kavrar ve bireylerin bu toplumdan nasıl etkilenebileceğini anlayabilir. |
PÇ-1 Kişi, kurum ve kuruluşlara yönelebilecek tehlikeleri, riskleri ve tehditleri öngörür. PÇ-4 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde can ve mal güvenliğine yönelik potansiyel/gerçekleşen risklere karşı ihtiyaç duyulan önleyici ve adlî güvenlik tedbirlerini alır ve gerektiğinde inisiyatifle doğru ve etkili müdahaleler gerçekleştirir. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bireyin davranışlarının yönetilebilmesine yönelik çalışmalar yapabilir. |
PÇ-1 Kişi, kurum ve kuruluşlara yönelebilecek tehlikeleri, riskleri ve tehditleri öngörür. PÇ-4 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde can ve mal güvenliğine yönelik potansiyel/gerçekleşen risklere karşı ihtiyaç duyulan önleyici ve adlî güvenlik tedbirlerini alır ve gerektiğinde inisiyatifle doğru ve etkili müdahaleler gerçekleştirir. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Suç işlenmesini önlemeye yönelik davranış değişiklikleri sağlayabilir. |
PÇ-1 Kişi, kurum ve kuruluşlara yönelebilecek tehlikeleri, riskleri ve tehditleri öngörür. PÇ-4 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde can ve mal güvenliğine yönelik potansiyel/gerçekleşen risklere karşı ihtiyaç duyulan önleyici ve adlî güvenlik tedbirlerini alır ve gerektiğinde inisiyatifle doğru ve etkili müdahaleler gerçekleştirir. PÇ-5 Güvenlik ve koruma hizmetlerinin sunumu sürecinde iç ve dış müşterinin memnuniyetini sağlayabilecek iş ve işlemleri yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyal Psikolojinin tanım(lar)ı Sosyal Psikolojinin alanı,Sosyal psikolojide Temel Araştırma yöntemleri,Toplumsallaşma,Sosyal Algı ve Sosyal Biliş,Sosyal Etki ve Sosyal Güç,Tutum ve Tutum Değişimi,Kişiler arası Çekicilik ve Yakın İlişkiler,Özgeci Davranış,Çatışma ve Saldırganlık,Haftalar Grup ve Grup Süreçleri,Benlik,Cinsiyet gibi konular ders içeriğini oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse genel bakış. Tanışma. Ders işleyişi hakkında bilgi. | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Sosyal Psikoloji Nedir? | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Sosyal Psikolojide Araştırma Yöntemleri | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Sosyal Biliş | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Sosyal Algı: İzlenim Oluşturma | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Benlik: Kendimizi Sosyal Bağlam içinde Anlamak | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Eylemlerimizi Mazur Gösterme Gereksinim | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tutum ve Tutum Değişimi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Uyma: Davranışları Etkileme | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Grup ve Grup Süreçleri | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Kişiler Arası Çekicilik ve Yakın ilişki | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Toplum Yanlısı Davranışlar: Neden Yardım Ederiz? | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Saldırganlık | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Kitle Davranışı | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=2549 | |
2 | http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/sosyalpsikolojiyegiris1.pdf | |
3 | https://sosyolojiden.files.wordpress.com/2015/09/sosyal-psikoloji-1-ac3b6f.pdf | |
4 | Açıköğretim Fakültesi Yayını Sosyal Psikoloji I-II Çiğdem KIREL ,Rüçhan GÖKDAĞ, Ayşe KAYAOĞLU | |
5 | Sosyal Psikolojiye Giriş I-II Sibel A. ARKONAÇ | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |