Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / HİT233 - HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM

Kodu: HİT233 Adı: REKLAM FOTOGRAFÇILIĞI Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı RIZA GÜNAYDIN (rzgnydn@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Reklam fotoğrafçılığının farklı alanlarında öğrencinin deneyim kazanmasını sağlamak, fotoğrafik çalışmalarını kompozisyon ve tasarım uygulamaları içerisinde etkili bir şekilde kullanma becerisi oluşturmak ve sanatsal fotoğraf uygulamaları ile profesyonel çekim teknikleri kazanımları sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Reklam fotoğrafçılığına ilişkin temel bilgilere sahip olur. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
DÖÇ-2 Reklam fotoğrafının sahip olması gereken özellikleri bilir. PÇ-1 Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir.
PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-15 Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.
DÖÇ-3 Reklam fotoğrafı üretim yöntemlerine ilişkin bilgi sahibi olur. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
DÖÇ-4 Reklam fotoğrafı çekme becerisine sahip olur. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
DÖÇ-5 Reklam fotoğrafında kullanılması gereken aydınlatma tekniklerini öğrenir. PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ-17 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir.
DÖÇ-6 Reklam kampanyası kapsamında proje üretimi yapabilir. PÇ-4 Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar.
PÇ-7 Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
DÖÇ-7 Reklam kampanyası için fotoğraf tasarımı yapabilir. PÇ-3 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir.
DÖÇ-8 Fotoğrafik Kompozisyon oluşturma becerisine sahip olur. PÇ-2 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir.
PÇ-14 Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Reklam Fotoğrafı analizleri, Profesyonel Çekim Teknikleri, Işıklandırma Prensipleri, Yapay ve Doğal Işık kullanımı, Beyaz Dengesi, Perspektif Kontrollü Objektifler, Çekim Sonrası Görüntü İşleme Teknikleri, Panaromik Fotoğraf, İleri Düzey Fotoğraf İşleme Teknikleri, Fotoğrafik Kompozisyon.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Reklam ve tanıtım fotoğrafı kavramı Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu, Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap
2 Reklam fotoğrafında tasarım ve kompozisyon Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu, Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap
3 Foto-grafik yöntemler Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu, Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap
4 Reklam fotoğrafında dış mekan kavramı ve görüntü düzenleme Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu, Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap
5 Dış mekan reklam fotoğrafı tasarım ve uygulama Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu, Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap
6 Reklam fotoğrafında stüdyo kullanımı Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu, Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap
7 Stüdyo ve sürekli ışık kavramı, tungsten ve halojen Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu, Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Stüdyo ve elektronik flaş kullanımı Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu, Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap
10 Stüdyo ışıklarıyla çalışma ve farklı ışık kaynaklarının bir arada kullanımı Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu, Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap
11 Reklam fotoğrafında farklı bakış açıları Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu, Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap
12 Reklam fotoğrafı çekim teknikleri uygulama-1 Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu, Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap
13 Reklam fotoğrafı çekim teknikleri uygulama-2 Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu, Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap
14 Reklam fotoğrafı çekim teknikleri uygulama-2 Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu, Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap
15 Reklam fotoğrafı çekim teknikleri uygulama-2 Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu, Grup Çalışması, Örnek Olay Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bayraktaroğlu, A. M. (Ed.) (2013). Reklam fotoğrafçılığı. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları.
2 Kasım, M. (2005). Reklam fotoğrafçılığı. Konya: Çizgi Kitapevi.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, Fotoğraf Makinesi, Flaş, Fon Perdesi, Fon Sehpası,

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 6 18
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 6 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 5 15
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90