|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | RUS DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DUYGU ÖZAKIN (duyguozakin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Rus edebiyatının doğuşu ve dönemleri. | |
2 | 18. yy. Rus edebiyatının genel karakteristiği. | |
3 | Edebiyatta Rasyonalizm ve Klasisizm ilişkisi. | |
4 | I.Petro Reformları sonrası Rus Modernleşmesinin edebî getirileri. | |
5 | II.Katerina döneminde Aydınlanma düşüncesinin edebî getirileri. | |
6 | A.D. Kantemir. Satirik şiirler. | |
7 | V.K. Trediakovski. Rus klasik edebiyatının kuruluşu. | |
8 | Ara Sınav | |
9 | M.V. Lomonosov. “Üç biçem” ilkesi. Çağdaş Rus dilinin temelleri. | |
10 | A.P. Sumarokov. Rus klasik tiyatrosu. | |
11 | G.R. Derjavin. Odlar. | |
12 | D.İ. Fonvizin. Komedyalar. | |
13 | A.N. Radişçev. “Peterburg’dan Moskova’ya Seyahat”. | |
14 | İ.A. Krılov. Rus masalları. “Rus La Fontaine’i”. | |
15 | N.M. Karamzin. “Rus Devleti Tarihi”. Sentimentalizm. | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gukovskiy. G. A. (1999). Russkaya literatura XVIII veka. Moskva: Aspekt. | |
2 | Dietrich, A. (2005). XVIII. Yüzyıl Rus Edebiyatı. İstanbul: Multilingual. | |
3 | İnanır, E. (2008). XVIII. Yüzyıl Rus Edebiyatı. I. Petro ve II. Katerina’nın Kanatları Altında. İstanbul: İskenderiye. | |
4 | Lebedeva, O. B. (2000). İstoriya russkoy literaturı XVIII veka: Uçebnik. Moskva: Akademiya. | |
5 | Lotman, Yu. M. (1994). Russkaya literatura poslepetrovskoy epohi i hristianskaya traditsiya. Moskva: Gnozis. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |