|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MAIERHABA MAIMAITI (maierhaba.maimaiti@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kalıp cümle yapıları kullanarak kısa veya karışık cümleler ve kısa metin yazma becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Çin dili, Çince dilbilgisi, Çin kültürü, edebiyatı, felsefesi ve tarihi alanlarında bilgi ve beceri sahibi olurlar. PÇ-2 Çince konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerisi kazanırlar. PÇ-3 Çin dili, kültürü ve edebiyatı alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakar ve evrensel bilinç kazanırlar. Aynı zamanda farklı kültürlere saygı duymayı, tarihi ve kültürel miraslara sahip çıkmayı öğrenirler. PÇ-4 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. PÇ-12 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve edindiği bu becerilerini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilirler. PÇ-13 Çin dili, tarihi, kültürü, edebiyatı, felsefesi gibi alanlarda bilgi edinerek Çin dilini öğrenmesinin yanı sıra Çin toplumu hakkında da bilgi sahibi olurlar. PÇ-24 Çince metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
|
DÖÇ-2 |
PÇ- |
Yazılı Sınav Kısa Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1. Ders tanıtımı ve konu tekrarı 2. Ünite 8 Konu: Sıcak kanlı komşu (话题:热情的邻居) Yazmaya hazırlık çalışmaları (写前准备) 3. İlgili cümle yazma alıştırmaları (相关句子练习) 4. yazılı ödev (书面作业) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
2 | 1.Ünite 8 Konu: Sıcak kanlı komşu (话题:热情的邻居) Okuma Metni: (阅读相关课文:热情的邻居) 2. Yazı Alıştırmaları (写作实践); 3.Yazılı ödev (书面作业) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
3 | 1. Ünite 9 Konu: Unutulmaz doğum günü (话题: 难忘的生日) Yazmaya hazırlık çalışmaları (写前准备) 2. İlgili cümle yazma alıştırmaları (相关句子练习) 3. yazılı ödev (书面作业) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
4 | 1.Ünite 9 Konu: Unutulmaz doğum günü (话题: 难忘的生日) Okuma Metni: (阅读相关课文:安妮的日记) 2. Yazı Alıştırmaları (写作实践); 3.Yazılı ödev (书面作业) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
5 | 1. Ünite 10 Konu: Küçük bir sorun (话题:一件小事) Yazmaya hazırlık çalışmaları (写前准备) 2. İlgili cümle yazma alıştırmaları (相关句子练习) 3. yazılı ödev (书面作业) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
6 | 1.Ünite 10 Konu: Küçük bir sorun (话题:一件小事) Okuma Metni: (阅读相关课文:真不好意思) 2. Yazı Alıştırmaları (写作实践); 3.Yazılı ödev (书面作业) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
7 | Sınav Öncesi Konu Tekrarı (复习二) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1. Ünite 11 Konu: Burada yaşamak çok kolay. (话题:住在这里真方便) Yazmaya hazırlık çalışmaları (写前准备) 2. İlgili cümle yazma alıştırmaları (相关句子练习) 3. yazılı ödev (书面作业) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
10 | 1. Ünite 11 Konu: Burada yaşamak çok kolay. (话题:住在这里真方便) Okuma Metni: (阅读相关课文:住在这里真方便) 2. Yazı Alıştırmaları (写作实践); 3.Yazılı ödev (书面作业) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
11 | 1. Ünite 12 Konu: Güzel Kampus (话题: 美丽的校园) Yazmaya hazırlık çalışmaları (写前准备) 2. İlgili cümle yazma alıştırmaları (相关句子练习) 3. yazılı ödev (书面作业) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
12 | 1. Ünite 12 Konu: Güzel Kampus (话题: 美丽的校园) Okuma Metni: (阅读相关课文:美丽的校园) 2. Yazı Alıştırmaları (写作实践); 3.Yazılı ödev (书面作业) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
13 | 1. Ünite 13 Konu: Bizim Çince Dersimiz (话题: 我们的汉语课) Yazmaya hazırlık çalışmaları (写前准备) 2. İlgili cümle yazma alıştırmaları (相关句子练习) 3. yazılı ödev (书面作业) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
14 | 1. Ünite 13 Konu: Bizim Çince Dersimiz (话题: 我们的汉语课) Okuma Metni: (阅读相关课文:安娜学汉语) 2. Yazı Alıştırmaları (写作实践); 3.Yazılı ödev (书面作业) | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
15 | 1. Ünite 14 Konu: Benim tatil planım (话题: 我的假期计划) Okuma Metni: (阅读相关课文:他们假期打算做什么) 2. Yazı Alıştırmaları (写作实践); 3.Sınav Öncesi Konu Tekrarı | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 体验汉语写作教程 初级2 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 13 | 13 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 1 | 1 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |