|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ERTUĞRUL CEYLAN (eceylan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, Çin felsefesi hakkında bilgi vermek, öğrencilerin Çin felsefesi üzerine bilgilerini arttırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-4 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde enformatik ve bilgi teknolojilerinden faydalanabilir hale gelirler. PÇ-13 Çin dili, tarihi, kültürü, edebiyatı, felsefesi gibi alanlarda bilgi edinerek Çin dilini öğrenmesinin yanı sıra Çin toplumu hakkında da bilgi sahibi olurlar. PÇ-18 Çin kültür, felsefe, tarih, coğrafya hakkında bilgi sahibi olarak Türk – Çin kültürel değerleri hakkında karşılaştırmalı çalışmalar yapabilirler. PÇ-20 Ulusal ve uluslararası platformda düzenlenen etkinliklerde Çince olarak kendilerini ifade edebilirler. PÇ-29 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür öğeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanırlar. PÇ-30 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanırlar. PÇ-31 Çin dili, edebiyatı, tarihi, felsefesi alanlarında araştırma ve inceleme yaparlar. PÇ-34 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilirler. PÇ-35 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygularlar. |
Yazılı Sınav |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Antik Çin filozofları ve onların felsefeleri üzerine bilgi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Felsefe Nedir? Çin Felsefesi Nedir? hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Yöntemi Soru Cevap |
| 2 | Çin felsefesine giriş yapılarak Çin felsefesinin temel kavramları hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | Çin felsefesinin temel ilkeleri hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Yöntemi Soru Cevap |
| 4 | Çin filozofları ve eserleri hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Yöntemi Soru Cevap |
| 5 | Çin felsefesinin temel düşünce ekolleri hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Yöntemi Soru Cevap |
| 6 | Konfüçyüs ve hayatı hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Yöntemi Soru Cevap |
| 7 | Ru ekolü ve ilkeleri hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Yöntemi Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 君子 (Junzi) ve 道德 (Daode) ilkeleri hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Yöntemi Soru Cevap |
| 10 | 仁 (Ren) ve 孝 (Xiao) ilkeleri hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Yöntemi Soru Cevap |
| 11 | 礼 (Li) ilkeleri hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Yöntemi Soru Cevap |
| 12 | 正名 (Zhengming) ve 义 (Yi) ilkeleri hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Yöntemi Soru Cevap |
| 13 | 忠 (Zhong), 智 (Li) ve 理智 (Lizhi) ilkeleri hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Yöntemi Soru Cevap |
| 14 | 恕 (Shu) ve 勇 (Yong) ilkeleri hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Yöntemi Soru Cevap |
| 15 | 天 (Tian), 天命 (Tianming) ve 天道 (Tiandao) ilkeleri hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası Yöntemi Soru Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çin Felsefesi Tarihi (Fung Yu-lan ) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Laptop, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 40 | |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 60 | |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||