|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇİN DİLİ VE EDEBİYATI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA ECEM CEYLAN (ecemceylan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, orta seviye Çince yazılı anlatım kompozisyon yazma becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-4 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar. PÇ-10 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilirler. PÇ-13 Çin dili, tarihi, kültürü, edebiyatı, felsefesi gibi alanlarda bilgi edinerek Çin dilini öğrenmesinin yanı sıra Çin toplumu hakkında da bilgi sahibi olurlar. PÇ-18 Çin kültür, felsefe, tarih, coğrafya hakkında bilgi sahibi olarak Türk – Çin kültürel değerleri hakkında karşılaştırmalı çalışmalar yapabilirler. PÇ-24 Çince metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanırlar. PÇ-26 Çince dilbilgisi yapılarını çözümleme yeterliliği kazanırlar. PÇ-31 Çin dili, edebiyatı, tarihi, felsefesi alanlarında araştırma ve inceleme yaparlar. PÇ-34 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilirler. PÇ-35 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygularlar. |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çince kompozisyon yazma tekniklerine uygun olarak verilen konu başlıklına uygun kompozisyon yazma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | "Tanınmış bir kişiyi tanıtma" konu başlığı verilerek, beyin fırtınası yöntemiyle tanıtacakları noktaları düşünmeleri sağlanır. Konu üzerine örnek bir kompozisyon gösterilerek ilgili kelimeler ve cümleler açıklanır, metnin ana fikri anlaşılır ve sorular cevaplanır. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
2 | PPT kullanarak öğrencilere başarılı ödevler gösterilir. Kompozisyonlardaki güçlü noktaları birlikte incelenerek eksiklikler düzeltilir. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
3 | "Bilindik bir yeri tanıtma" konu başlığı verilerek, beyin fırtınası yöntemiyle tanıtacakları noktaları düşünmeleri sağlanır. "Hong Kong'a Yolculuk" üzerine örnek bir kompozisyon gösterilerek ilgili kelimeler ve cümleler açıklanır, metnin ana fikri anlaşılır ve sorular cevaplanır. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
4 | PPT kullanarak öğrencilere başarılı ödevler gösterilir. Kompozisyonlardaki güçlü noktaları birlikte incelenerek eksiklikler düzeltilir. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
5 | Olay sırasına göre açıklama ve kompozisyon yazma tekniği anlatılır. " Dişlerimizi nasıl fırçalamalıyız?"üzerine örnek bir kompozisyon gösterilerek ilgili kelimeler ve cümleler açıklanır, metnin ana fikri anlaşılır ve sorular cevaplanır. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
6 | "Bir deneyimi anlatma" teması üzerine örnek bir kompozisyon gösterilerek ilgili kelimeler ve cümleler açıklanır, metnin ana fikri anlaşılır ve sorular cevaplanır. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
7 | Sınav öncesi tekrar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ara sınav soruları üzerinde tartışma, hata analizi, hataların düzeltilmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
10 | Tarihi şahsiyetler üzerine tartışma, Devlet adamı ve filozof Konfüçyüs üzerine kompozisyon yazma | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
11 | PPT kullanarak öğrencilere başarılı ödevler gösterilir. Kompozisyonlardaki güçlü noktaları birlikte incelenerek eksiklikler düzeltilir. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
12 | Sınıf içi kompozisyon yazma alıştırması yapılır. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
13 | Karşılaştırma ve değerlendirme yöntemi üzerine konuşulur. "Çocukların büyümesi için şehir mi yoksa kırsal bölgeler mi daha uygundur?" üzerine örnek bir kompozisyon gösterilerek ilgili kelimeler ve cümleler açıklanır, metnin ana fikri anlaşılır ve sorular cevaplanır. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
14 | Sorunları analiz etme ve çözüm önerileri sunma yöntemi üzerine tartışılır. "Turizmin gelişmesinin destinasyonlar üzerindeki etkisi" üzerine örnek bir kompozisyon gösterilerek ilgili kelimeler ve cümleler açıklanır, metnin ana fikri anlaşılır ve sorular cevaplanır. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
15 | "Kronik Hastalıklar" üzerine örnek bir kompozisyon gösterilerek ilgili kelimeler ve cümleler açıklanır, metnin ana fikri anlaşılır ve sorular cevaplanır. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Beyin Fırtınası Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Laptop, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |