|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ DÖKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (UZAKTAN ÖĞRETİM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TAYLAN VURGUN (taylanvurgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin iş hayatının her alanında sıkça karşılaşılan örgütsel davranış konuları hakkındaki duyarlılıklarını artırarak, davranış bilimlerinin temel kavramları ve uygulama teknikleri konusunda bilgilendirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Örgütsel davranış alanında temel bilgileri tanımlayabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. PÇ-4 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir PÇ-8 Alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir PÇ-13 Alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur PÇ-17 Alanındaki etik ilkeler ve kurallarla ilgili bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yönetim ve Süreçleri hakkında temel bilgilere sahip olabilir |
PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-12 Alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur PÇ-17 Alanındaki etik ilkeler ve kurallarla ilgili bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Örgütsel Davranış Kavramlarını İş Durumuna Uygulayabilir |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir PÇ-13 Alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. PÇ-17 Alanındaki etik ilkeler ve kurallarla ilgili bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Örgütsel davranışa giriş, örgütsel davranışın tarihsel gelişimi, örgütsel davranışın ortaya çıkışı, Örgüt içinde birey ve kişilik, duygular, değerler, tutumlar ve iş tatmini, örgütsel öğrenme, örgütsel vatandaşlık davranışı, örgütsel bağlılık, örgüt kültürü,örgütlerde gruplar ve takımlar, örgütlerde liderlik ve yaklaşımları,örgütlerde çatışma,örgütlerde stres ve yönetimi,örgütsel değişme ve gelişne,örgütlerde etik davranışlar, örgütlerde güç ve politika | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Örgütsel davranışa giriş | Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama |
2 | Örgütsel davranışın tarihsel gelişimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama |
3 | Örgütsel Davranışın Ortaya Çıkışı | Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama |
4 | Örgüt İçinde Birey ve Kişilik | Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama |
5 | Duygular, değerler,tutumlar ve iş tatmini | Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama |
6 | Örgütsel Öğrenme, Örgütsel Vatandaşlık Davranışı ve Örgütsel Bağlılık | Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama |
7 | Örgüt Kültürü | Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örgütlerde Gruplar ve Takımlar | Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama |
10 | Örgütlerde Liderlik ve Yaklaşımları | Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama |
11 | Örgütlerde Çatışma | Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama |
12 | Örgütlerde Stres ve Yönetimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama |
13 | Örgütsel Değişme ve Gelişme | Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama |
14 | Örgütlerde Etik Davranışlar | Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama |
15 | Örgütlerde Güç ve Politika | Anlatım, tartışma, soru-cevap, uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi Prof.Dr.Erol EREN | |
2 | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ ANADOLU ÜNİ.YAYINLARI | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve yardımcı kitaplar, bilgisayar, projeksiyon, tahta ve kalemi,silgi vb. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 80 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 61 |