|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ DÖKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (UZAKTAN ÖĞRETİM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BARIŞ KARA (bariskara@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BARIŞ KARA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında kamu ve özel sağlık kuruluşlarının Tıbbi kayıt, Arşiv, Tıbbi Sekreterlik, Rapor yazımı, vb. konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | DÖÇ-1 Tıbbi dokümantasyon ile ilgili temel kavramları ve tanımları bilir. |
PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | DÖÇ-2 Tıbbi dokümanların tarihçesini bilir. |
PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-8 Alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | DÖÇ-3 Tıbbi dokümanların çeşitlerini ve kullanıldıkları yerleri bilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-8 Alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tıbbi kayıtlarla ilgili temel kavramlar,Tıbbi dokümantasyonun tarihçesi,Tıbbi dokümanların gelişmesi ve Türkiye'de ve uluslararası düzeyde örgütlenmesi,Tıbbi sekreterin tanımı, önemi, görevleri, karşılaştığı güçlükler ve çözüm önerileri,Hasta dosyalarının gizliliği, mülkiyeti,düzenlenmesi, standardizasyonu,Özetlerin Hazırlanması, Çıkış Özeti (Epikriz), Dosya Özeti,Tıbbi arşivin tanımı, Tıbbi arşiv personelinin tanımı, arşiv hizmetlerinin planlanması, Merkezi Arşiv, Hastane Yönetiminin sorumluluğu, Tıbbi arşiv personelinin görevleri, Tıbbi arşiv komitesi,Tıbbi arşivin çalışması,Tıbbi arşivin bölümleri: Eksik Dosyalar Bölümü, Tıbbi Sekreterlik Bölümü, Kodlama Bölümü, Hasta İndeskleri Bölümü, Haberleşme Bölümü ,TIbbi arşivin Bölümleri: Dosyalama Bölümü, Dosya İsteme, Dosyalama Yöntemleri, Dosyalama Şekilleri, Sıralama Yöntemleri, Hasta dosyalarının saklanma süresi,Milli Tıp Arşivinin Kurulması, Merkezi Arşiv Bütçesi, Merkezi Arşivin Yerleşim Alanı,Arşiv Depoları: Duvarlar, Döşemeler ve Destekler, Raf Tertibatı, Sirkülasyon, Arşiv Malzemesinin Korunması, Arşiv Malzemesinin Tahrip Nedenleri, Arşiv Malzemesini Koruma Hizmetleri, Bilgi Saklama Ortamları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders programının açıklanması, Tıbbi kayıtlarla ilgili temel kavramlar | anlatma yöntemi |
2 | Tıbbi dokümantasyonun tarihçesi | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
3 | Tıbbi dokümanların gelişmesi ve Türkiye'de ve uluslararası düzeyde örgütlenmesi | anlatma yöntemi, soru cevap yöntemi |
4 | Tıbbi sekreterin tanımı, önemi, görevleri, karşılaştığı güçlükler ve çözüm önerileri | anlatma, tartışma, soru cevap yöntemi |
5 | Hasta dosyalarının gizliliği, mülkiyeti,düzenlenmesi, standardizasyonu | anlatma, tartışma, soru cevap yöntemi |
6 | Özetlerin Hazırlanması, Çıkış Özeti (Epikriz), Dosya Özeti | Planlı Grup Çalışması, anlatma, beceri geliştirme çalışması |
7 | Tıbbi arşivin tanımı, Tıbbi arşiv personelinin tanımı, arşiv hizmetlerinin planlanması | anlatma, tartışma, soru cevap yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tıbbi arşivin tanımı, Tıbbi arşiv personelinin tanımı, arşiv hizmetlerinin planlanması | anlatma, tartışma, soru cevap yöntemi |
10 | Tıbbi arşivin bölümleri: Eksik Dosyalar Bölümü, Tıbbi Sekreterlik Bölümü, Kodlama Bölümü, Hasta İndeskleri Bölümü, Haberleşme Bölümü | anlatma yöntemi |
11 | TIbbi arşivin Bölümleri: Dosyalama Bölümü | anlatma yöntemi |
12 | Milli Tıp Arşivinin Kurulması, Merkezi Arşiv Bütçesi, Merkezi Arşivin Yerleşim Alanı | anlatma yöntemi, soru cevap yöntemi |
13 | Arşiv Depoları: Duvarlar, Döşemeler ve Destekler, Raf Tertibatı, Sirkülasyon | örnek olay yöntemi, anlatma yöntemi |
14 | Arşiv Malzemesinin Korunması, Arşiv Malzemesinin Tahrip Nedenleri, Arşiv Malzemesini Koruma Hizmetleri | tartışma yöntemi, örnek olay yöntem |
15 | Bilgi Saklama Ortamları, dersin tekrarı ve değerlendirme | düzey geliştirme çalışması, soru cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | TIBBİ DOKÜMANTASYON PROF.DR. ADİL ARTUKOĞLU- YRD.DOÇ.DR.ASLAN KAPLAN-ÖĞR.GÖR.ALİ YILMAZ | |
2 | Tıbbi Dokümantasyon T.C. Anadolu Üniversitesi yayınları yayın no:2495 | |
3 | Tengillimoğlu D., Köksal A. Tıp sekreterliği Anakara, Seçkin, 2021 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve yardımcı kitaplar, bilgisyar, projeksiyon, tahta ve kalemi,silgi vb. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 2 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 2 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |