|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TIBBİ DÖKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (UZAKTAN ÖĞRETİM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMEL EYLÜL ERUL (ee_erul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMEL EYLÜL ERUL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Hizmet sektöründe yer alan sağlık kurumlarının da birer işletme olduğunu anlatmak ve sağlık kurumlarında ya da diğer kurumlarda yer almak isteyen öğrencilere işletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramları tanıtmaktır. İşletme faaliyetleri hakkında teorik düzeyde bir bilgi birikimi sağlayarak, işletmelere geniş ve bütüncül açıdan bakmalarına destek olmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İşletmenin tanımını yapabilir ve işletmeyle ilgili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-4 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İşletmenin fonksiyonlarını öğrenerek bu fonksiyonların nasıl kullanıldığını açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bir işletmenin kuruluş aşamalarını takip edebilir. İşletmelerin kuruluş aşamasında ihtiyaç duyulacak bilgileri paylaşabilir ve gerekli belgeleri sıralayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. PÇ-5 Alanında sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikler düzenler ve yönetir. PÇ-8 Alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. PÇ-12 Alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İşletmenin tanımı ve kavramsal çerçevesi, tarihsel gelişim süreci ve dönemleri, işletme biliminin diğer disiplinlerle olan ilişkisi, iç ve dış çevresiyle olan ilişki ve bağlantıları, işletmenin fonksiyonları/işlevleri (yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe vb.) ve bu fonksiyonlar arasındaki ilişkiyi kavrama, işletmelerin sınıflandırılması, işletmelerin kuruluş aşamaları konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İşletme kavramının tanımı ve işletme ile ilgili kavramların (kâr, istek, ihtiyaç, mal, hizmet, vb.) açıklanması. | Ders Anlatma, Tartışma, Soru ve Cevap |
2 | İşletme kavramının tarihsel süreçteki değişimi ve işletmenin dönemleri. | Ders Anlatma, Tartışma, Soru ve Cevap |
3 | İşletme biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisi ve sağlık sektöründeki işletme örnekleri. | Ders Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Soru ve Cevap |
4 | İşletme biliminde ‘’ Abraham Maslow ve Abraham Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi’’ | Ders Anlatma, Uygulama ve Tartışma |
5 | Küreselleşme kavramının tanımı. Küreselleşmenin işletmeler üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri. | Ders Anlatma, Tartışma, Soru ve Cevap |
6 | Sistemler yaklaşımı ve bu yaklaşıma göre işletmeyi oluşturan sistem. İşletmenin çevresi (iç ve dış çevre). | Ders Anlatma, Tartışma, Örnek Olay Yöntemi |
7 | Girişimci ve girişimcilik kavramlarının tanımları. Girişimcilerin özellikleri. | Ders Anlatma, Tartışma, Soru ve Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bir işletmenin kuruluş aşamaları ve bu aşamalarda dikkat edilmesi gereken unsurlar. | Ders Anlatma, Soru ve Cevap |
10 | İşletme çeşitleri; Tüketici Türlerine Göre, Faaliyet Alanlarına (İşlevlerine) Göre, Sermaye Sahipliğine Göre, Hukuki (Yasal) Yapılarına Göre. | Ders Anlatma, Tartışma, Soru ve Cevap |
11 | İşletmeler hukuki yapılarına göre; Tek Kişi İşletmeleri, Ortaklıklar (Şirketler) ve Kooperatifler. | Ders Anlatma, Örnek Olay Yöntemi, Soru ve Cevap |
12 | İşletmelerde kapasite kavramının tanımı ve kapasite türleri. | Ders Anlatma, Soru ve Cevap |
13 | İşletmelerin kendi kapasitelerini dikkate alarak seçecekleri büyüme çeşitleri (İç büyüme ve dış büyüme). | Ders Anlatma, Tartışma, Soru ve Cevap |
14 | İşletmenin fonksiyonları olarak bilinen sekiz fonksiyondan üçü bu bölümde anlatılacaktır. Yönetim, Pazarlama ve Üretim konuları. | Ders Anlatma, Örnek Olay Yöntemi ve Tartışma |
15 | İşletmenin diğer fonksiyonları olan ‘’Finansman, Muhasebe, İnsan Kaynakları, Halkla İlişkiler ve AR-GE’’ konuları. | Ders Anlatma, Soru ve Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şimşek, M. Ş. ve Çelik, A. (2011). Genel İşletme. 6. Baskı, Eğitim Kitabevi. Konya. | |
2 | Ülgen, H. Ve Mirze, S. (2010). İşletmelerde Stratejik Yönetim. 5. Baskı, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. İstanbul. | |
3 | Boone, L. E. & Kurtz, D. L. (2013).Çağdaş İşletme. Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, Yardımcı Kitaplar, PowerPoint Sunumları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |