|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ DÖKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (UZAKTAN ÖĞRETİM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NURDAN DEMİR (nurdandemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYŞE İSPİRLİ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sağlık hizmetleri pazarında faaliyet gösterecek öğrencilere tıp tarihi ve etiği hakkında bilgi kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Etik kavramlar konusunda bilgi edinebilir |
PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
|
DÖÇ-2 | Etik karar verebilme becerisini kazanmasını sağlar. |
PÇ-12 Alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir
|
|
DÖÇ-3 | Hasta hakları ile ilgili yasa ve yönetmelik bilgisine sahip olur. |
PÇ-11 Öğrenciler alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-17 Alanındaki etik ilkeler ve kurallarla ilgili bilgiye sahip olur |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sağlık ve Etik Kavramına Giriş,Deontoloji ve Metodoloji,Hasta-Hekim Hasta-Teknisyen İlişkileri,İnsan Hakları,Özerklik ve Aydınlatılmış Onam,Organ Aktarımı,Etik Prensipler,Tıp Tarihi, Tıbbi Etik ve Bioetik, Genetik ve Etik, Araştırma Etiği, Alternatif Tıp,Hasta Hakları, İletişim | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sağlık ve etik kavramına giriş | Anlatım |
2 | Sağlık Hizmetlerinin Tarihsel Gelişimi | Anlatım |
3 | Tıp Biliminin Liderleri | Anlatım |
4 | Hasta-Hekim İilişkisi | Anlatım |
5 | Özerklik ve Aydınlatılmış Onam | Anlatım |
6 | Etik Olarak Tartışmalı Uygulamalar I | Anlatım |
7 | Etik Olarak Tartışmalı Uygulamalar II | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tıp Tarihi | Anlatım |
10 | Tıbbi Etik ve Bioetik | Anlatım |
11 | Genetik ve Etik | Anlatım |
12 | Araştırma Etiği | Anlatım |
13 | Alternatif Tıp | Anlatım |
14 | Hasta Hakları | Anlatım |
15 | İletişim | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | SAĞLIK PİYASASI VE ETİK-FERHAT SAYIM | |
2 | TIBBİ ETİK VE MESLEK TARİHİ DERS KİTABI-MUSTAFA KURBAN-Ş.ABDULLAH ÖZDAŞÇI | |
3 | SAĞLIKTA ETİK-SÜMEYYE ÖZMEN | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | %20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | %80 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |