Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / TDS 211 - TIBBİ DÖKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (UZAKTAN ÖĞRETİM)

Kodu: TDS 211 Adı: YAZIŞMA TEKNİKLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü TIBBİ DÖKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (UZAKTAN ÖĞRETİM)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖMER AKÇAYIR (omerakcayir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
AYŞE İSPİRLİ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
İletişim türlerini öğrenebilme ve bunlar içinde yazılı iletişim konusunu örnekleriyle açıklayabilme. İş yazılarını ve örgütsel yazışmaları örneklendirebilme ve bu tür yazışmaların şekil ve içerik açısından etkinliğinin unsurlarını kavrayabilme. Rapor hazırlama tekniklerini, rapor hazırlama süreci, raporların şekil ve içerik yönünü kavrayabilme.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bu ders sekreterlere mesleki yazışma tekniklerini kavrayabilir. PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İş yazıları, resmi ve özel yazışmaları yapabilir. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır.
PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir
PÇ-8 Alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Ofis otomasyonu hakkında yeterli bilgiye sahip olabilir. PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır.
PÇ-13 Alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
letişim kavramı, iletişim türleri, iletişimi etkileyen faktörler, yazılı iletişim, yazılı iletişimde şekil ve içerik, örgütsel iletişim, yazılı iletişimin örgütsel iletişimdeki önemi, yazışma teknikleri, yazım-imla kuralları, dil ve anlatım bozuklukları, ticari ve resmi yazışma örnekleri, resmi yazı standartları ve türleri, rapor hazırlama, rapor yazma teknikleri, raporların amacı, türleri, teknik özellikleri, raporlarda veri toplama, işleme, raporun şekli ve içeriği, dipnot verme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İletişim kavramı, temel özellikleri, iletişim süreci Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama
2 İletişim kanalları, iletişim biçimleri Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama
3 İletişim araçları, yazışma kavramı Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama
4 Yazışmalarda içerik yönünden düzenleme Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama
5 Yazışmalarda anlatım yönünden düzenleme, yazışmalarda dil bilgisi ve imla yönünden Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama
6 Dil ve anlatım bozuklukları, kısaltmalar Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama
7 Resmi yazılar ve şekil kuralları Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama
8 Ara Sınav
9 Resmi yazı Çeşitleri Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama
10 İş yazıları ve kuralları, iş yazıları çeşitleri Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım UygulamaYaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama
11 Özel mektuplar, resmi olmayan notlar Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama
12 Gelen ve giden evrak, postalama Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama
13 Rapor hazırlama ve yazma teknikleri Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama
14 Raporların amaç ve türleri Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama
15 Hastanelerde sıklıkla kullanılan yazışma türleri Yaparak yaşayarak öğrenme anlatım Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hakan Koç-Menekşe Tarhan Öztoprak, Yazışma Teknikleri, , Seçkin Yayınları, Ankara, 2003
2 TUTAR, H. (2002). Mesleki Yazışma Teknikleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
3 TUTAR,H., BAŞPINAR, N.Ö., ALTINÖZ, M. (2007). Sekreterlik El Kitabı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
4 ALTINÖZ,M.,PARILDAR,C. (2000). Yazışma Teknikleri. Ankara: Nobel Basımevi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 %20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 %80

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 7 2 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 2 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60