|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TIBBİ DÖKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (UZAKTAN ÖĞRETİM) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TAYLAN VURGUN (taylanvurgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Geleceğin yönetici ve girişimcilerine yeni fikir geliştirme, iş planı hazırlama, iş kurma, işi büyüten konularında bilgiler sunmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | KOBİ yönetiminin ve sorunlarının Büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını ayırt etme |
PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir PÇ-13 Alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Girişimcilik kuramı çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tarihi gelişimi içinde tanımlayabilme |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-17 Alanındaki etik ilkeler ve kurallarla ilgili bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kişisel ve kurumsal yenilikçilik ve yaratıcılığı geliştirme yolları hakkında farkındalık geliştirme |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir PÇ-13 Alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Yeni iş kurmak için iş planı hazırlayabilme |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-17 Alanındaki etik ilkeler ve kurallarla ilgili bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma süreci hakkında fikir yürütme |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İşletme, Başlıca girişimcilik yaklaşımları, Girişimcilik türleri, Girişimciliğin temel fonksiyonları, Girişimciliğe istek duyma/ motivasyon, İş fikri geliştirme, İş planı ve unsurları, Girişimcilik kültürü, İşletme kurma ve geliştirme, Yerel girişimcilik ve KOBİ’ler, Uluslararası girişimcilik, Girişimcilik ahlakı | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | GİRİŞ | Anlatma Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
| 2 | GİRİŞİMCİLİK TEORİSİNİN GELİŞİMİ | Anlatma Yöntemi |
| 3 | GİRİŞİMCİLİK TÜRLERİ | Anlatma Tartışma Yöntemi |
| 4 | GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ | Anlatma Yöntemi |
| 5 | İŞ KURMA SÜRECİ: KARİYER PLANLAMASI | Kavram Haritası Tartışma Yöntemi |
| 6 | İŞ KURMA SÜRECİ: GİRİŞ MODUNUN SEÇİMİ | Anlatma Yöntemi |
| 7 | İŞ PLANI HAZIRLAMA | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | KOBİ YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI | Planlı Grup Çalışması Tartışma Yöntemi |
| 10 | KOBİ YÖNETİMİNİN ÖZELLİKLERİ VE TEMEL ZORLUKLARI | Anlatma Yöntemi |
| 11 | KURUMSALLAŞMA VE KURUMSAL GİRİŞİMCİLİK | Örnek Olay soru Cevap |
| 12 | YENİLİKÇİLİK VE YARATICILIK | Anlatma Yöntemi |
| 13 | İŞ PLANI SUNUMLARI | Anlatma Yöntemi |
| 14 | İŞ PLANI SUNUMLARI | Anlatma Yöntemi |
| 15 | GENEL TEKRAR | Soru Cevap Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kendinizin Patronu Olmak: Girişimcilik- Tuğrul ATASOY, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık Ve İletişim A.Ş., 2009 | |
| 2 | Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi;Prof. Dr. M. Şerif Şimşek, Prof. Dr. Tahir Akgemci, Prof. Dr. Adnan Çelik;Gazi Kitapevi;2013 | |
| 3 | https://sistem.nevsehir.edu.tr/bizdosyalar/47ee5b6fbd59e71f1c5a761f1f09fdf3/GİRİŞİMCİLİK.pdf | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Yüz yüze öğrenme Atölye çalışmaları Yaratıcılık Oyunları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 91 | ||