|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TIBBİ DÖKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK (UZAKTAN ÖĞRETİM) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMEL EYLÜL ERUL (ee_erul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMEL EYLÜL ERUL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dünya genelinde sağlık sektöründeki hastanelerin sayısındaki artış ve sağlık uygulamalarında yaşanan hızlı değişimler hastane yönetimindeki uygulamalarında değişimini zorunlu hale getirmiştir. Öğrencilerimize bu değişimlere ayak uydurabilmelerini ve gelecekteki iş yaşamlarında ellerinde bulunan maddi ve maddi olmayan kaynakları etkili ve verimli bir şekilde kullanmalarını sağlayacak olan bilgi ve becerileri oluşturmak ve yöneticisine destek olmanın yollarını öğretmek amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yönetim, yönetici ve yönetici asistanlığı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. Görev ve sorumlulukları hakkında bilgi paylaşımı yapabilir. |
PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir PÇ-8 Alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Özel ya da kamu sektöründe bir yönetici asistanı olarak takım çalışmasında yer almanın önemini açıklayabilir. Derste öğrendiği motivasyon uygulamalarını hem yöneticisine hem de çalışanlara uygulayabilir. |
PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır. PÇ-4 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. PÇ-5 Alanında sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikler düzenler ve yönetir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yönetici asistanı olarak uyması ve uygulaması gereken protokol kurallarını bilir. Yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim tekniklerini protokol kurallarına uygun bir şekilde yapabilir. |
PÇ-8 Alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. PÇ-13 Alanında kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur PÇ-17 Alanındaki etik ilkeler ve kurallarla ilgili bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yönetim ve yönetici kavramı, yönetimin tarihsel süreçteki değişimi, yönetici kademeleri ve yönetici becerileri, meslek, sekreter ve yönetici asistanı kavramlarının tanımı, yönetici asistanı kavramının tarihsel süreçteki yeri, yönetici asistanının özellikleri ve becerileri, özel ya da kamu sektörlerinde yönetici asistanlarının görev ve sorumlulukları, örgütlerde takım (ekip) kavramı ve bir takımın oluşum aşamaları, motivasyon kavramı ve yönetici asistanlarının motivasyon unsurları, protokol kavramı ve protokol kuralları, protokol kurallarını bilmenin önemi, yönetici asistanlarının uyması ve uygulaması gereken protokol kuralları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yönetim kavramının tanımı ve tarihsel süreçteki değişimi | Ders Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru ve Cevap |
2 | Yönetici kavramının tanımı, yönetici kademeleri ve becerileri | Ders Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
3 | Meslek kavramının tanımı, sekreter ve yönetici asistanlığı kavramlarının tanımları. Sekreterlik ve yönetici asistanlığı kavramlarının arasındaki ilişki. | Ders Anlatma Yöntemi, Tartışma, Soru ve Cevap |
4 | Sekreterlik mesleğinin düzeyleri ve türleri. Yönetici asistanlığının sekreterlik düzeylerindeki sıralaması. | Ders Anlatma Yöntemi, Tartışma, Soru ve Cevap |
5 | Üst düzey yöneticilere sekreterlik ve yardımcılık yapan yönetici asistanının önemi ve yönetici asistanlarına örnek olacak kişiler. | Ders Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru ve Cevap |
6 | Yönetici asistanının özellikleri ve çalıştığı sektöre göre edinmesi gereken beceriler. | Ders Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru ve Cevap |
7 | Yönetici asistanlarının temel görev ve sorumlulukları ile uyması ve uygulaması gereken kurallar. | Ders Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yönetici asistanlığı mesleğinde kültür, etik ve ahlak kavramlarının tanımları ve uygulanma amaçları. | Ders Anlatma Yöntemi, Tartışma, Soru ve Cevap |
10 | Örgütlerde takım (ekip) kavramı ve takım kurulurken dikkat edilmesi gereken aşamalar. | Ders Anlatma Yöntemi, Soru ve Cevap |
11 | Yönetici asistanının takım (ekip) oluşturması ve örgütte başarıyı yakalayacak bir takım olmanın özellikleri. | Ders Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru ve Cevap |
12 | Motivasyon kavramının tanımı ve önemi. Yönetici asistanlarının kullanabileceği motivasyon araçları. | Ders Anlatma Yöntemi, Tartışma, Soru ve Cevap |
13 | Protokol kavramının tanımı ve tarihsel süreçteki değişimi | Ders Anlatma Yöntemi ve Tartışma Yöntemi |
14 | Yönetici asistanlarının uyması ve uygulaması gereken protokol kuralları ve bu kurallar uygulanırken dikkat edilmesi gereken unsurlar. | Ders Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru ve Cevap |
15 | Yönetici Asistanlığı dersinin ilk haftasından itibaren tüm bölümlerinin tekrarı ve unutulan bölümlerin hatırlatılması Final sınavına hazırlık. | Ders Anlatma Yöntemi, Tartışma, Soru ve Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şimşek M. Ş ve Çelik, A. (2018). Yönetim ve Organizasyon. 20. Baskı. Konya: Eğitim Yayınevi. | |
2 | Tengilimoğlu, D. ve P. Erkal. (2008). Yönetici Asistanlığı. Ankara: Asil Yayın Dağıtım. | |
3 | Vural, B. (2002). İş Hayatında Örneklerle Yönetici Asistanlığı. İstanbul: Hayat Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitaplar, Yardımcı Kitaplar, PowerPoint Sunumları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |