|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FARUK BOZDAĞ (faruk.bozdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FİKRİYE ALKIM ARI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde yürütülen rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinin eğitim örgütü içerisindeki yeri ve işleyişi konusunda anlayış geliştirmesi, rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinin yürütülmesi konusunda gerekli deneyim ve becerilerin kazanması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uyum güçlüğü çeken ve risk grubunda bulunan öğrencileri tespit edebilir. |
PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. PÇ-15 Özel gereksinimi olan bireylerin mevcut potansiyellerini fark etmeleri, bunları geliştirmelerine yönelik psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri sunar. PÇ-27 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Özel eğitime gereksinim duyan öğrenci ve ailesine rehberlikte öğretmen, psikolojik danışman ve RAM’ın rolünü açıklayabilir. |
PÇ-15 Özel gereksinimi olan bireylerin mevcut potansiyellerini fark etmeleri, bunları geliştirmelerine yönelik psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri sunar. PÇ-16 Rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinde öğretmenlere ve ailelere müşavirlik hizmeti sunar. PÇ-27 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Sınıf içi rehberlik etkinliklerini, grup rehberlik etkinliklerini ve bireysel uygulamaları yapabilir |
PÇ-5 Bireylerle profesyonel bir psikolojik danışma ilişkisi kurma, sürdürme ve sonlandırma için gerekli olan bilgi ve becerileri etkili şekilde kullanır. PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. PÇ-9 İhtiyaçlar çerçevesinde kullanabileceği test ve test dışı teknikleri uygular, değerlendirir ve sonuçları yorumlar. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği, Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programı, Okul-Veli İlişkileri, Sınıf Rehber Öğretmenleri, Psikolojik Danışma Servisinde Öğrenci Gözlemi, Bireyi Tanıma Teknikleri, Özel Eğitim Hizmetleri ve Okul/RAM ilişkisi konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı ve yapılandırılması,Okulların çalışma koşulları ve okul ziyaretinde dikkat edilmesi gereken konular | Anlatma Yöntemi |
2 | Okul Gözlemi: İlk Ziyaret | Tartışma Yöntemi, Soru cevap, Örnek olay yöntemi |
3 | Okul Gözlemi- Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliğinin İncelenmesi | Tartışma Yöntemi, Soru cevap, Örnek olay yöntemi, |
4 | Okul Gözlemi -Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programının İncelenmesi | Tartışma Yöntemi, Soru cevap, Örnek olay yöntemi, |
5 | Okul Gözlemi-Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Programının İncelenmesi | Tartışma Yöntemi, Soru cevap, Örnek olay yöntemi, |
6 | Okul Gözlemi- Okul-Veli İlişkileri | Tartışma Yöntemi, Soru cevap, Örnek olay yöntemi, |
7 | Okul Gözlemi-Okul psikolojik danışmanları | Tartışma Yöntemi, Soru cevap, Örnek olay yöntemi, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Okul Gözlemi-Psikolojik Danışma Servisinde Öğrenci Gözlemi | Tartışma Yöntemi, Soru cevap, Örnek olay yöntemi, |
10 | Okul Gözlemi-Psikolojik Danışma Servisinde Öğrenci Gözlemi | Tartışma Yöntemi, Soru cevap, Örnek olay yöntemi, |
11 | Okul Gözlemi- Rehberlik hizmetlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Soru cevap, Örnek olay yöntemi, |
12 | Okul Gözlemi-Rehberlik hizmetlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Soru cevap, Örnek olay yöntemi, |
13 | Okul Gözlemi-Rehberlik hizmetlerinin incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Soru cevap, Örnek olay yöntemi, |
14 | Okul Gözlemi-Okul/RAM ilişkisi | Tartışma Yöntemi, Soru cevap, Örnek olay yöntemi, |
15 | Genel Değerlendirme ve raporların teslim edilmesi | Tartışma Yöntemi, Soru cevap, Örnek olay yöntemi, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özgüven, İ. E. (2016). Bireyi tanımada test dışı teknikler. Nobel Akademik Yayıncılık. | |
2 | Schmidt, J.J. (2017). Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik uygulamaları el kitabı. Pegem Akademi. | |
3 | Yeşilyaprak, B. (2020). 21. yüzyılda eğitimde rehberlik hizmetleri - gelişimsel yaklaşım. Nobel Akademik Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, yazı tahtası, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 14 | 2 | %40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 2 | %60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 16 | 96 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 16 | 64 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 288 |