|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İBRAHİM İLHAN (ibrahim@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ahlaki değerlerin örgüt kültürü ve imajındaki önemi, istenilen ahlaki davranışların ve değerlerin geliştirilmesi programlarının nasıl uygulanabileceği, ahlaki davranışların nasıl denetlenebileceği ve ahlaki değerlerin ihlalinde izlenebilecek yolların neler olabileceğinin öğrenilmesi dersin amacını oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Meslek etiği ve ilgili kavramları tanımlayabilir ve açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Turizm rehberliğinde meslek etiğinin önemini açıklar. |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir PÇ-6 Bilimsel etik kuralları bilir ve uygular |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Etik teorilerini tanımlar ve açıklar. |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir PÇ-6 Bilimsel etik kuralları bilir ve uygular |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Etiğin turizm rehberliği mesleği içerisindeki rolünü açıklayabilir |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ahlak kavramının tanımlanması, ahlaki değerlerin kaynakları, ahlaki davranışların toplumun varlığını sürdürebilmesi açısından önemi, iş yapmada ahlakın önemi, ahlak ve örgüt kültürü arasındaki ilişkiler, ahlaki bir örgüt kültürü geliştirilmesinin önemi, ahlaki davranışları geliştirmenin yolları ve ahlaki ihlaller karşısında izlenmesi gereken tutumlar dersin kapsamını oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Melek Etiği ve İlişkili Kavramların Tanımlanması | Kavram haritası yapma, sorular ve cevaplar, anlatma |
2 | Felsefe ve Ahlak Felsefesi | Anlatma yöntemi, Tartışmalar, Örnek Olaylar |
3 | İşletmecilikte Sosyal Sorumluluk | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
4 | Etik Kuramlarının ve Yaklaşımlarının Tanıtılması Sonuçsalcı ve Sonuçsalcı Olmayan Kuramlar | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
5 | Meslek, İşletmecilik ve Yönetimde Etiksel Konular | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
6 | Etiksel Karar Vermede Normatif ve Psikolojik Yaklaşımlar | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma, Rol yapma |
7 | Etiksel Karar Verme Süreci | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Etiksel Davranış Yönetimi | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
10 | Etik Yönetiminde Kişisel Sorumluluğun Rolü | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma, Rol yapma, Drama |
11 | Örgütsel Bir Kültür Olarak Etik; Etiksel Örgüt Kültürü Yaratılması | Anlatma yöntemi, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
12 | Etik: İnsanın Doğası | Öğrenci Sunumu, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
13 | Etiksel Söylemin Temeli | Öğrenci Sunumui, Sorular ve Cevaplar, Tartışma, Makale Analizi |
14 | Etik Kodları | Öğrenci sunumu, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
15 | Ahlaki Gerekçelendirmenin Modelleri ve Yöntemleri | Öğrenci sunumu, Sorular ve Cevaplar, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Linda K. TREVINO and Katherine A. NELSON, Managing Business Ethics: Straight Talk About How to Do It Right, John Wiley & Sons, Inc., New York,1995 | |
2 | Tom L. BEAUCHAMP and Norman E. BOWIE, Ethical Theory and Business, Fifth Edition, Prentice Hall, New Jersey, 1997. | |
3 | İbrahim İLHAN, Turizmde İş Ahlakı, Ders Notları, Nevşehir Turizm Fakültesi, Nevşehir, 2000. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Linda K. TRevino and Katherine A. Nelson, Managing Business Ethics: Straight Talk About How to Do It Right, John Wiley & Sons, Inc., New York,1995. Elizabeth P Tierney, İş Ahlakı, Rota Yayınları, İstanbul, 1997. Francis P. McHugh, İş Ahlakı, TÜSİAD, Yayın No, TÜSİAD - T / 92, 8 - 154, İstanbul, 1992. İnayet Pehlivan, Yönetsel, Mesleki ve Örgütsel Etik, Pegem, Ankara, 1998. Tom L. Beuchamp and Norman E. Bowie, Ethical Theory and Business, Fifth Edition, Prentice Hall, New Jersey, 1997. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |