|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İBRAHİM YILMAZ (iyilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin turizm rehberliği alanındaki güncel konu, araştırma ve eğilimlere yönelik bilgi ve becerilerini arttırmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Turizm rehberliği alanındaki güncel konu ve eğilimleri açıklayabilir |
PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Sektöre yönelik güncel konularda teorik ve pratik düzeyde çözüm önerileri sunabilir |
PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Alana özgü güncel ilkeler ve uygulamalar hakkında bilgi verebilir |
PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir PÇ-7 Bilimsel bir araştırmayı planlar, yürütür, analiz eder ve sonuçlarını rapor haline getirir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
turizm rehberliği üzerine güncel araştırmalar, uygulamalar, örnekler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacı, nasıl işleneceği, haftalar itibariyle ele alınacak konular, turist rehberi kimdir, taşıması gereken nitelikler, rolleri vb. konular, mevcut rehber istatistikleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
2 | Türkiye'deki Lisansüstü Turizm Rehberliği Eğitimi Üzerine Durum Analizi (müfredatlar, lisansüstü tezler, akademisyenlerin uzmanlık alanları, yayınları) | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
3 | Türkiye'deki Lisansüstü Turizm Rehberliği Eğitimi Üzerine Durum Analizi (müfredatlar, lisansüstü tezler, akademisyenlerin uzmanlık alanları, yayınları) | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
4 | Türkiye'de Turizm Rehberliği Mesleğinde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
5 | Türkiye'de Turizm Rehberliği Mesleğinde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
6 | Türkiye'de Turizm Rehberliği Mesleğinde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
7 | Turizm Rehberliği İle İlgili Mevzuattaki Güncel Gelişmeler | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Turizm Rehberliği İle İlgili Mevzuattaki Güncel Gelişmeler | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
10 | Turizm Rehberliği İle İlgili Mevzuattaki Güncel Gelişmeler | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
11 | Turistlerin ve Rehberlerin Paket Turlardaki Etik Dışı Davranışları, Şikayet Konuları ve Çözüm Yolları | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
12 | Türkiye ve Başta AB Ülkeleri olmak üzere, dünyanın diğer ülkelerinin Turist Rehberi Olabilme Koşuları, Eğitimi, mevzuat vb açısından karşılaştırılması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
13 | Türkiye ve Başta AB Ülkeleri olmak üzere, dünyanın diğer ülkelerinin Turist Rehberi Olabilme Koşuları, Eğitimi, mevzuat vb açısından karşılaştırılması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Turizm Rehberliğinde Teknolojinin Etkisi (sosyal medya, dijitalleşme, e-Rehberlik, Robot Rehberler vb.) er | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
15 | Turizm Rehberliğinde Teknolojinin Etkisi (sosyal medya, dijitalleşme, e-Rehberlik, Robot Rehberler vb.) | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Düzgün, E. (2020). Örnek Olaylarla TURİST REHBERLİĞİ, Ankara: Detay Yayıncılık | |
2 | Eser, S. vd. (2018). Turist Rehberliği, Ankara: Detay Yayıncılık | |
3 | Albuz, N. vd. (2018). Turist Rehberliğine Giriş, Ankara: Detay Yayıncılık. | |
4 | Hacıoğlu, N. vd. (2018). Turist Rehberliği Üzerine Güncel Araştırmalar, Ankara: Detay Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitaplar, makaleler, bildiriler, internet kaynakları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |