|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İBRAHİM YILMAZ (iyilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilerin turizm rehberliği alanındaki güncel konu, araştırma ve eğilimlere yönelik bilgi ve becerilerini arttırmaktır | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Turizm rehberliği alanındaki güncel konu ve eğilimleri açıklayabilir |
PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Sektöre yönelik güncel konularda teorik ve pratik düzeyde çözüm önerileri sunabilir |
PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Alana özgü güncel ilkeler ve uygulamalar hakkında bilgi verebilir |
PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir PÇ-7 Bilimsel bir araştırmayı planlar, yürütür, analiz eder ve sonuçlarını rapor haline getirir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| turizm rehberliği üzerine güncel araştırmalar, uygulamalar, örnekler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin amacı, nasıl işleneceği, haftalar itibariyle ele alınacak konular, turist rehberi kimdir, taşıması gereken nitelikler, rolleri vb. konular, mevcut rehber istatistikleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Türkiye'deki Lisansüstü Turizm Rehberliği Eğitimi Üzerine Durum Analizi (müfredatlar, lisansüstü tezler, akademisyenlerin uzmanlık alanları, yayınları) | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Türkiye'deki Lisansüstü Turizm Rehberliği Eğitimi Üzerine Durum Analizi (müfredatlar, lisansüstü tezler, akademisyenlerin uzmanlık alanları, yayınları) | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | Türkiye'de Turizm Rehberliği Mesleğinde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | Türkiye'de Turizm Rehberliği Mesleğinde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | Türkiye'de Turizm Rehberliği Mesleğinde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Turizm Rehberliği İle İlgili Mevzuattaki Güncel Gelişmeler | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Turizm Rehberliği İle İlgili Mevzuattaki Güncel Gelişmeler | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | Turizm Rehberliği İle İlgili Mevzuattaki Güncel Gelişmeler | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | Turistlerin ve Rehberlerin Paket Turlardaki Etik Dışı Davranışları, Şikayet Konuları ve Çözüm Yolları | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | Türkiye ve Başta AB Ülkeleri olmak üzere, dünyanın diğer ülkelerinin Turist Rehberi Olabilme Koşuları, Eğitimi, mevzuat vb açısından karşılaştırılması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | Türkiye ve Başta AB Ülkeleri olmak üzere, dünyanın diğer ülkelerinin Turist Rehberi Olabilme Koşuları, Eğitimi, mevzuat vb açısından karşılaştırılması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Turizm Rehberliğinde Teknolojinin Etkisi (sosyal medya, dijitalleşme, e-Rehberlik, Robot Rehberler vb.) er | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Turizm Rehberliğinde Teknolojinin Etkisi (sosyal medya, dijitalleşme, e-Rehberlik, Robot Rehberler vb.) | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Düzgün, E. (2020). Örnek Olaylarla TURİST REHBERLİĞİ, Ankara: Detay Yayıncılık | |
| 2 | Eser, S. vd. (2018). Turist Rehberliği, Ankara: Detay Yayıncılık | |
| 3 | Albuz, N. vd. (2018). Turist Rehberliğine Giriş, Ankara: Detay Yayıncılık. | |
| 4 | Hacıoğlu, N. vd. (2018). Turist Rehberliği Üzerine Güncel Araştırmalar, Ankara: Detay Yayıncılık | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| kitaplar, makaleler, bildiriler, internet kaynakları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||