Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TR 636 - TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA)

Kodu: TR 636 Adı: TURİZM REHBERLİĞİNDE GÜNCEL KONU VE ARAŞTIRMALAR Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı İBRAHİM YILMAZ (iyilmaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin turizm rehberliği alanındaki güncel konu, araştırma ve eğilimlere yönelik bilgi ve becerilerini arttırmaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turizm rehberliği alanındaki güncel konu ve eğilimleri açıklayabilir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir
PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Sektöre yönelik güncel konularda teorik ve pratik düzeyde çözüm önerileri sunabilir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir
PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Alana özgü güncel ilkeler ve uygulamalar hakkında bilgi verebilir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir
PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir
PÇ-7 Bilimsel bir araştırmayı planlar, yürütür, analiz eder ve sonuçlarını rapor haline getirir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
turizm rehberliği üzerine güncel araştırmalar, uygulamalar, örnekler
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amacı, nasıl işleneceği, haftalar itibariyle ele alınacak konular, turist rehberi kimdir, taşıması gereken nitelikler, rolleri vb. konular, mevcut rehber istatistikleri Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
2 Türkiye'deki Lisansüstü Turizm Rehberliği Eğitimi Üzerine Durum Analizi (müfredatlar, lisansüstü tezler, akademisyenlerin uzmanlık alanları, yayınları) Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
3 Türkiye'deki Lisansüstü Turizm Rehberliği Eğitimi Üzerine Durum Analizi (müfredatlar, lisansüstü tezler, akademisyenlerin uzmanlık alanları, yayınları) Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
4 Türkiye'de Turizm Rehberliği Mesleğinde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
5 Türkiye'de Turizm Rehberliği Mesleğinde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
6 Türkiye'de Turizm Rehberliği Mesleğinde Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
7 Turizm Rehberliği İle İlgili Mevzuattaki Güncel Gelişmeler Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Turizm Rehberliği İle İlgili Mevzuattaki Güncel Gelişmeler Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
10 Turizm Rehberliği İle İlgili Mevzuattaki Güncel Gelişmeler Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
11 Turistlerin ve Rehberlerin Paket Turlardaki Etik Dışı Davranışları, Şikayet Konuları ve Çözüm Yolları Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
12 Türkiye ve Başta AB Ülkeleri olmak üzere, dünyanın diğer ülkelerinin Turist Rehberi Olabilme Koşuları, Eğitimi, mevzuat vb açısından karşılaştırılması Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
13 Türkiye ve Başta AB Ülkeleri olmak üzere, dünyanın diğer ülkelerinin Turist Rehberi Olabilme Koşuları, Eğitimi, mevzuat vb açısından karşılaştırılması Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Turizm Rehberliğinde Teknolojinin Etkisi (sosyal medya, dijitalleşme, e-Rehberlik, Robot Rehberler vb.) er Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
15 Turizm Rehberliğinde Teknolojinin Etkisi (sosyal medya, dijitalleşme, e-Rehberlik, Robot Rehberler vb.) Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Makale Eleştirisi, Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Düzgün, E. (2020). Örnek Olaylarla TURİST REHBERLİĞİ, Ankara: Detay Yayıncılık
2 Eser, S. vd. (2018). Turist Rehberliği, Ankara: Detay Yayıncılık
3 Albuz, N. vd. (2018). Turist Rehberliğine Giriş, Ankara: Detay Yayıncılık.
4 Hacıoğlu, N. vd. (2018). Turist Rehberliği Üzerine Güncel Araştırmalar, Ankara: Detay Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitaplar, makaleler, bildiriler, internet kaynakları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 12 48
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 12 48
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 10 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 10 20
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 2 4
Ara Sınav 2 2 4
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 2 4
Final Sınavı 2 2 4
0
0
Toplam İş Yükü 180