|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYBÜKE ÖZSOY, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Antik Yunan ve Roma toplumlarının yaşam biçimleri hakkında bilgi sahibi olmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Antik Yunan toplumunun yaşam biçimleri hakkında bilgi sahibi olmak |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Roma toplumunun yaşam biçimleri hakkında bilgi sahibi olmak |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Arkeoloji alanında gerekli altyapıya (bilgi, beceri, teknik donanım vb.) sahip olmak. |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Antik Yunan ve Roma toplumlarının yaşam biçimleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Antik Dönem'de toplum | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
| 2 | Antik Dönem'de yurttaşlık kavramı. | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
| 3 | Konut ve Döşemesi: Yunan Evi ve Roma Evi | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
| 4 | Yunanlılarda Takı, Giyim ve saç Biçimi. | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
| 5 | Romalılarda Takı, Giyim ve saç Biçimi. | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
| 6 | Yunanlılarda Yeme | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
| 7 | Romalılarda Yeme | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yunanlılarda Aile Çocuk Yetiştirilmesi, Evlilik, Düğün ve Kadının Konumu | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
| 10 | Yunanlılarda Ölü Kültü ve Ev köleleri | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
| 11 | Romalılarda Aile Çocuk Yetiştirilmesi, Evlilik, Düğün ve Kadının Konumu. | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
| 12 | Romalılarda Ölü Kültü ve Ev köleleri | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
| 13 | Antikçağda Eğitim | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
| 14 | Antikçağda festivaller | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
| 15 | Antikçağ'da yasa koyucular; Lykourgos, Solon, Numa | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Carpenter, H,.(2002) Antik Yunanda Sanat ve Mitoloji. İstanbul | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, makale, projeksiyon, internet kaynağı, ders notu | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 2 | 30 | |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 30 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||