|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MERAL DURSUN (meraldursun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYBÜKE ÖZSOY, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Arkeoloji biliminin tanıtımın yanısıra, müzelerin önemini vurgulayarak eğitimdeki rolünü açıklamak, yükümlülüklerini bilimsel yollarla incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anadolu'da Tarih öncesi ve Tarih Çağları ile uygarlıklarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Türkiye'deki ve dünyadaki müze çeşitlerini tanıyabilir. |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Türkiye'deki müzelerin sorunlarını tartışır |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Arkeoloji ve müzeoloji bilimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Arkeolojinin Tanımı, Tarihçesi, Bilimsel Metodu. Müze, Çeşitleri, Tarihi Eserleri Koruma ve Kurtarma Yöntemleri | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Tarih Öncesi Çağlar(Prehistorik), Paleolitik ve Mezolitik Dönemler ile Karain ve Yarımburgaz Mağaraları | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kalkolitik ve Neolitik Dönemler | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Anadolu’da Dünya Mirasının Neolitik Kenti Çatalhöyük | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Tarih Öncesi Çağlarda ilkler Kenti Aşıklıhöyük | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Göbeklitepe Tarihin Sıfır Noktası | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Çayönü ve Hacılar Yerleşmeleri | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Troya Savaşı Efsanesi ve Troya Antik Kenti | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Hititler ve Hattuşa | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Yazılıkaya Açık Hava Tapınağı | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Eski Çağlarda Anadolu'da Ölüm ve Gömü | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Eski Anadolu Coğrafyasında Antik Bölgeler | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Antik Çağda Yunan ve Romalılarda Besinler, Yeme-İçme Alışkanlıkları ve Mutfak Kültürü | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Antik Yunan ve Romada Mimari, Yontu ve Seramik | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Davis , E,J,:2007, Anadolu/Anatolia,İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, makale, projeksiyon, internet kaynağı, ders notu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 2 | 30 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 166 |