|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, antikçağ felsefesinin temel kavramlarını ele almak ve öğrencilerin felsefi-bilimsel terminolojiyi özümsemelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Antikçağ felsefesi hakkında temel düzeyde bilgi edinir |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Felsefenin temel kavramlarını öğrenir |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Düşünce tarihine yön veren tartışmaları kavrayacak düzeye gelir |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, antikçağ felsefesinin temel kavramları üzerinde durulacak ve söz konusu kavramlar Eski Yunanca-Latince kaynak metinler üzerinden incelenerek felsefi-bilimsel terminolojinin oluşum süreci açıklanacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Antikçağ Felsefesi: Kökenler | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Mitolojik Düşünmenin Mahiyeti | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Mythos'tan Logos'a | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Khaos'tan Kosmos'a | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Sophia'dan Philosophia'ya | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Arkhe: Temel Unsur ve İlke | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Kosmos ve Physis Kavramlarının İnşası | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dört Temel Unsur | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Birlik ve Çokluk | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Varlık ve Yokluk | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Atomlar ve Boşluk | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Oluş ve Bozuluş | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Akıl: Logos ve Nous | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Genel Tekrar | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Stamatellos, G. (2012). Introduction to Presocratics. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, makale, projeksiyon, internet kaynağı, ders notu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 2 | 30 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |