|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖMER ÇOBAN (omercoban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye'nin arkeolojik varlıklarının, kültürel miras ve sanat birikiminin özenle korunması, bu varlıkların ulusal ve uluslararası turizme açılarak turizm açısından çekim alanına dönüştürülmesi ve bu yolla sosyal, kültürel ve ekonomik açılardan sürdürülebilir bir kalkınmanın sağlanmasına yönelik çalışmalar yapmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kültürel mirasın değerinin anlaşılması ve gelecek nesillere aktarımı için bilinçlenme ve bilinçlendirme sağlanacak |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Kültürel mirasın yönetimi tanımlanacak ve kültürel miras sürdürülebilirliğinin nasıl sağlanabileceği açıklanacak |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türkiye'nin arkeolojik varlıklarının, kültürel miras ve sanat birikimini öğrenmek | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacı ve nasıl işleneceği, kültürel miras, somut ve somut olmayan kültürel miras kavramları tanımlanacaktır. | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Dersin amacı ve nasıl işleneceği, kültürel miras zenginlikleri üzerinde tartışılacak, Dünya’dan ve Türkiye’den örnekler ile pekiştirilecektir. | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Kültürel mirasın korunma yollarını irdelenip tartışılacak | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Kültürel mirasın değerinin anlaşılması ve gelecek nesillere aktarımı için bilinçlenme ve bilinçlendirme sağlanacak | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Kültürel mirasın değeri, farkındalığı ve korunması kapsamında hazırlanan sunumların sınıf ortamında gösterimi yapılacak | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Kültürel mirasın yönetimi tanımlanacak ve kültürel miras sürdürülebilirliğinin nasıl sağlanabileceği açıklanacak | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Kültürel miras alanında koruma ve geleceğe aktarım için yapılacak olan araştırma ve belgeleme yöntemleri tartışılacak | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kültürel miras alanlarının değerlendirilebilmesi için oluşturulan çağdaş koruma politikaları tartışılarak irdelenecek | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Kültürel miras turizmi kavramı üzerinde konuşulacak. Kültürel miras ile turizmin ilişkisi aktarılacak. | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Somut ve somut olmayan kültürel miras, turizm amaçlı sosyal, ekonomik ve kültürel bakımdan değerlendirilecek | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Ulusal düzeyde kültürel mirasın tek yapı, kentsel ve bölgesel ölçeklerde turizm amaçlı kullanımı incelenecek | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Uluslararası düzeyde kültürel mirasın tek yapı, kentsel ve bölgesel ölçeklerde turizm amaçlı kullanımı incelenecek | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Kültürel miras koruma, bilinçlendirme ve farkındalığı ile turizm bağlamının incelenmesine dair ulusal ve uluslararası örneklemleri içeren öğrenci sunumları gösterilecek | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme: Kültürel mirasın yaşatılarak korunup gelecek nesillere aktarımı ile turizmin bağlamı kuramsal çerçeve ile değerlendirilip ders tamamlanacaktır. | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, makale, projeksiyon, internet kaynağı, ders notu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 2 | 30 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |