|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Toplumu oluşturan bireylerin toplumsal konumlarıyla birlikte,psikolojik boyut diye adlandırabileceğimiz İÇSEL BOYUT'ta ayrılmaz bir bütündür. Bütünün parçalarını daha iyi anlayabilmemiz için davranışbilimin verilerinden yararlanmak, daha sağlıklı daha etkili bir iletişimi sürdürebilmek amacıyla turistlerin de davranış ve beden dilinin ilettiği iletileri öğretmek vepaylaşmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Turistler, Turist- Yerel Halk ilişkileri ve etkileşimlerini bilir. |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Genel olarak turizm sektörünü bilir. |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Turizm işinde bu bilgilerini kullanabilir. |
PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bütünün parçalarını daha iyi anlayabilmemiz için davranışbilimin verilerinden yararlanmak, daha sağlıklı daha etkili bir iletişimi sürdürebilmek amacıyla turistlerin de davranış ve beden dilinin ilettiği iletileri öğretmek vepaylaşmak bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Turizm Davranışının Kavranması. | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Turizm Davranışının İçsel ( psikolojik ) Temelleri.Güdülenme | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Turizm Davranışının İçsel (psikolojik) Temelleri: Kişilik | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Turizm Davranışının içsel (psikolojik) Temelleri: Biliş,öğrenme,Duygulanma,Tutum… | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Turizm Davranışının Dışsal Temelleri | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Turistik Satınalma Davranışı Ve Temelleri. | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Turistik Deneyim -Turistik Yaşam Biçimine Özgü Davranışlar | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | "Bedenin Dili " İletişim | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Yüz,El,Kol,Baş,Hareketlerinin Anlamı, Bacakların Kullanışı ve Oturma Düzenleri | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
11 | İnsanlararası İlişkilerde Mesafe Ve Bedensel Temas. | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Cinsel Sinyaller ve İlgi İşaretleri.Yalan, Samimiyetsizlik,Şüphe, Tereddüt İşaretleri. | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Statü ve Sembolleri. | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Farklı Kültürlerdeki Farklı yaşam Biçimleri ve Beden Dillerine Yansıma Özellikleri. | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Daha İyi İnsan İlişkileri kurabilmek İçin Beden Dilinin Dili | Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, makale, projeksiyon, internet kaynağı, ders notu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 2 | 30 | |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |