Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TR614 - TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA)

Kodu: TR614 Adı: KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AYBÜKE ÖZSOY (aybuke.ozsoy@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersi alan öğrencilerin: kültürlerarasılık kavramı ile zenginleşmeleri kültürlerarası iletişimde başarılı olacakları kültürlerarası iletişimin kavramlarını, terminolojisini, yaklaşımlarını, ve teorilerini öğrenmeleri beklenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kültürlerarası iletişim kavram kuramlarını ayırt edebilir ve gündelik yaşamda kullanabilir hale gelmek. PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir
PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir
PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Birçok başka kültüre dahil olabilirken kendi kültürüne saygı duymak ve paylaşmak. PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir
PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir
PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Kültürel farklılıkların ayırdına varmak ve değişik kültürlerin birbirine göre üstün olmadığını görmek. PÇ-1 Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir
PÇ-2 Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir
PÇ-3 Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrenciler bu derste kültürlerarası iletişim kuramlarını öğrenecek ve iletişim davranışlarında farklılığın söz konusu olduğu durumları anlamak ve bu farklılıkların yarattığı sorunlarla baş etmek için kuramlardan nasıl yararlanacaklarını öğrenecektir. Bu derste öğrenilecek kavramlar, işaretlerin doğası, dilsel görecelik ve dil ile düşünce arasındaki bağlantı, çok dillilik, dilsel ve iletişim yeterliği arasındaki farklar, dil, iktidar, ırksal, etnik, sınıf ve cinsiyet farklılıklarının iletişimdeki rolü, sözsüz iletişim bulunmaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş: kültürlerarasılık Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
2 İletişim Konteksti Olarak Kültür: Kültür Nedir? Bu konudaki farklı görüşler nelerdir? Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
3 İletişim Bağlamı Olarak Kültür: Kültürün bir dalı olarak iletişim Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
4 İletişim Bağlamı Olarak Kültür: Kültürün Algıya Etkisi Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
5 İletişimin Değişkenleri: Kültürlerarası İletişime Engeller Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
6 İletişimin Değişkenleri: Stereotip ve Önyargı Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
7 İletişimin Değişkenleri: Sözsüz İletişim Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Kültürün Boyutları: Kültürel Değerler Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
10 Kültürün Boyutları: Kültürel Değerler Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
11 Kültürün Boyutları: Kültürlerin KarşılaşmasıKültürün Boyutları: Kadın, Aile, Çocuk Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
12 Kültürün Boyutları: Kültürlerin Karşılaşması Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
13 Kültür İçinde Kültürler: Kimlik ve Altkültürler Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
14 Alan araştırması Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
15 Alan araştırması Anlatma, Proje Sunumu, Soru Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, makale, projeksiyon, internet kaynağı, ders notu

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 2 30
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 14 70
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 5 30
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 5 25
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180