|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | KİMYA (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHAR TUBA FINDIK (btfindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BAHAR TUBA FINDIK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders, Biyokimyanın temel ilkeleri ve konuları ile bunların deneysel temelleri hakkında ileri düzeyde bir anlayış sağlamayı ve öğrencilerin araştırma makaleleri aracılığıyla güncel çalışmaları anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel kavramları genel bir kitlenin anlayabileceği şekilde açıklayabilir. |
PÇ-3 Elde ettiği bilimsel sonuçları değerlendirip sunar. |
|
DÖÇ-2 | Farklı biyomolekül sınıflarının yapısı, rolleri ve işlevleri hakkında temel bilgileri açıklayabilir. |
PÇ-1 Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur.
PÇ-5 Uzmanlaştığı alanda yeni bilimsel çalışmaları takip eder. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Biyolojik zarlar, Membran proteinleri, Moleküler transport , Moleküler tanıma ve özgüllük, Hücre sinyal iletimi, Biyoenerjetik ve Biyokimyasal Reaksiyonlar, Metabolizmaya giriş, Glikoliz, Glikojen Metabolizması, Sitrik Asit Döngüsü, Elektron Taşıma ve Oksidatif Fosforilasyon, Fotosentez | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyolojik zarlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Membran proteinleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Moleküler transport | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Moleküler transport | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Moleküler tanıma ve özgüllük | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Hücre sinyal iletimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Hücre sinyal iletimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Biyoenerjetik ve Biyokimyasal Reaksiyonlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Metabolizmaya giriş | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Glikoliz | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Glikojen Metabolizması | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Sitrik Asit Döngüsü | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Elektron Taşıma ve Oksidatif Fosforilasyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Fotosentez | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Voet, D. and Voet, J.G., Biochemistry, 2nd edition, J. Wiley & Sons, N.Y., N.Y., 1995. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, kitaplar, ilgili makaleler, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 5 | 4 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |