|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORTAK SEÇMELİ DERSLER BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞEGÜL ÖZCAN (aysegulozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYŞEGÜL ÖZCAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrenciler, toplumsal cinsiyet rollerine yönelik geliştirilen eğitim programı ile bilinçlendirilerek; toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin farkındalık geliştirmeleri, eşitlikçi tutum ve bakış açısı kazanmalarının sağlanması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toplumsal cinsiyet, biyolojik cinsiyet, kalıplaşmış toplumsal cinsiyet rolleri, cinsiyet ayrımcılığı, ataerkillik, feminizm, toplumsal cinsiyette eşitlik, toplumsal cinsiyette eşitçilik ve denklik, şiddet, vb.” ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Cinsiyete dayalı şiddet ve türlerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Toplumsal cinsiyetin kişilerin algı, tutum ve davranışları üzerindeki etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Toplumsal cinsiyet ve Kavramlar Toplumsal cinsiyet kuramları Toplumsal cinsiyetin Sağlığa etkisi Toplumsal cinsiyetin psikososyal boyutu Toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlar ve etkileyen faktörler Toplumsal cinsiyet eşitliğinin farkındalığın artırılması için yapılanlar ve yapılması gerekenler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Toplumsal Cinsiyet Kavramları | Anlatma Yöntemi |
2 | Toplumsal Cinsiyet Kavramları | Anlatma Yöntemi |
3 | Toplumsal Cinsiyet Kuramları | Tartışma Yöntemi |
4 | Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutumlar Ve Etkileyen Faktörler | Anlatma yöntemi Tartışma yöntemi |
5 | Toplumsal Cinsiyet ve Sağlık | Tartışma Yöntemi |
6 | Toplumsal cinsiyet ve Üreme sağlığı | Anlatma yöntemi Tartışma yöntemi |
7 | Ara Toplumsal cinsiyet ve Üreme sağlığı | Anlatma yöntemi Tartışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toplumsal Cinsiyet ve Eğitim | Tartışma Yöntemi |
10 | Toplumsal Cinsiyet ve Şiddet | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
11 | Flört Şiddeti | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
12 | Toplumsal Cinsiyet ve İstihdam/Çalışma yaşamı | Anlatma Yöntemi |
13 | Toplumsal Cinsiyet ve Medya | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
14 | Toplumsal Cinsiyet ve Karar Verici Konumlarda Bulunma | Tartışma Yöntemi Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
15 | Toplumsal cinsiyet eşitliği farkındalığının artırılması için yapılanlar ve yapılması gerekenler | Tartışma Yöntemi Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dökmen, Z. Y. (2004). Toplumsal cinsiyet kalıpyargıları, önyargıları ve cinsiyet ayrımcılığı. Toplumsal Cinsiyet: Sosyal Psikolojik Açıklamalar. İstanbul: Sistem Yayıncılık | |
2 | Dökmen, Zehra Y.(2014). Toplumsal cinsiyet [Gender]. İstanbul:Remzi Kitabevi. | |
3 | Başar, F., & Demirci, N. (2015). Toplumsal cinsiyet eşitsizliği ve şiddet. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 2(1), 41-52. | |
4 | Bahadır Yılmaz E, Öz F.(2019). Şiddete maruz kalan kadınlara yönelik güçlendirme programı ve hemşirelik. Hemşirelikte Araştırma Dergisi , 16(4):338-342 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 8 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 4 | 3 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |