Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Düzenli egzersizin osteoporoz, koroner kalp hastalıkları, diyabet, obezite, kanser gibi kronik hastalıklarının önlenmesi ve kontrol edilmesindeki rolünü kavrar ve açıklayabilmeli. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Fiziksel aktivite düzeyini değerlendirme yöntemlerini açıklayabilmeli |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Sağlık, spor ve beslenme temel kavramlarını kazandırmak |
PÇ-
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Sağlıklı yaşamın önemini benimsemek |
PÇ-
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Sağlığın geliştirilmesi ve yaşam kalitesini artırmada, osteoporoz, koroner kalp hastalıkları, diyabet, obezite, kanser gibi kronik hastalıkların önlenmesi ve kontrol edilmesinde, yaşlılar, kadınlar, çocuklar ve gebelikte düzenli egzersize katılımın rolü, güvenli bir egzersiz reçetesi hazırlanmasında egzersiz öncesi değerlendirmenin önemi, spora katılımla birlikte ortaya çıkan sağlık sorunları ve önlenmesi, fiziksel aktivite düzeyini değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak ve kavramaktır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Fiziksel aktivite ve egzersizin sağlık ve kaliteli yaşam üzerine etkileri |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
2 |
Fiziksel aktivite programına katılım öncesi sağlık muayeneleri, testler, egzersizin kontraendikasyonları |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
3 |
Fiziksel aktivite düzeyini değerlendirme yöntemleri |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
4 |
Fiziksel aktivite düzeyini değerlendirme yöntemleri -hesaplamalar |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
5 |
Yaşlılık ve fiziksel aktivite : düzenli fiziksel aktivitenin yaşlılıkta döneminde yaşam kalitesi üzerine etkileri |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
6 |
Kardiyovasküler sistem ve fiziksel aktivite |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
7 |
Osteoporoz ve fiziksel aktivite, Bel sağlığı |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Kanser ve fiziksel aktivite |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
10 |
Diabet ve fiziksel aktivite |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
11 |
Hamilelikte ve kadınlarda ve fiziksel aktivite |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
12 |
Çocuklarda spora katılım |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
13 |
Esneklik ve kuvvet çalışmalarında doğru ve yanlış hareketler |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
14 |
Esneklik ve kuvvet çalışmalarında doğru ve yanlış hareketler tekrarı. |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
15 |
Genel Sınav Hazırlığı |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Erkan, N. (2000). Yaşam Boyu Spor. Bağırgan Kitabevi, Ankara. |
2 |
Özer, K. (2001) Fiziksel Uygunluk. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara |
3 |
Heyward, V.H. (1991). Advanced Fitness Assessment and Exercise Prescription. (2nd edition). Champaign, Illinois: Human Kinetics Books. |
4 |
Çiçek,G.(2020),Fiziksel Aktivite ve Sağlık, Nobel Akademik Yayın,Ankara |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|