| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | 
		PÇ | 
		ODY | 
	
	
		| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | 
		 | 
		 | 
	
		
		| DÖÇ-1 | 
		Kadının gelişimsel dönemlerini tanımlar.  | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-2 | 
		Üremeye ilişkin kendi kişisel gereksinimlerini tanımlar.   | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-3 | 
		Üremeye ilişkin normalden sapma durumlarını tanımlar. | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-4 | 
		Cinsellikle ilgili norm dışı davranışları açıklar. | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi | 
	
	
		| Dersin İçeriği | 
	
	
		| Bu dersin içeriğinde; üreme sisteminin yapı ve fonksiyonları, aile planlaması yöntemleri, cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve enfeksiyonlar, gençlerin cinsel sağlıkları, üreme hakları ve etik, cinsel istismar ve şiddet konuları yer almaktadır. | 
	
	
		| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | 
	
	
		| Hafta | 
		Detaylı İçerik | 
		Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
	
	
		
		| 1 | 
		Üreme Sisteminin anotomisi  | 
		Anlatma, soru cevap, tartışma | 
	
		
		| 2 | 
		Üreme Sisteminin anotomisi  | 
		Anlatma, soru cevap, tartışma | 
	
		
		| 3 | 
		Üreme Sisteminin fizyolojisi  | 
		Anlatma, soru cevap, tartışma | 
	
		
		| 4 | 
		Üreme Sisteminin fizyolojisi  | 
		Anlatma, soru cevap, tartışma | 
	
		
		| 5 | 
		Etkili aile planlaması yöntemleri  | 
		Anlatma, soru cevap, tartışma | 
	
		
		| 6 | 
		Etkili aile planlaması yöntemleri  | 
		Anlatma, soru cevap, tartışma | 
	
		
		| 7 | 
		Etkisi sınırlı  aile planlaması yöntemleri  | 
		Anlatma, soru cevap, tartışma | 
	
		
		| 8 | 
		Ara Sınav | 
		 | 
	
		
		| 9 | 
		Cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve enfeksiyonlardan korunma ve tedavi yaklaşımları | 
		Anlatma, soru cevap, tartışma | 
	
		
		| 10 | 
		Cinsel yolla bulaşan hastalıklar ve enfeksiyonlardan korunma ve tedavi yaklaşımları | 
		Anlatma, soru cevap, tartışma | 
	
		
		| 11 | 
		Gençlerin cinsel sağlıkları ve tehdit eden unsurlar | 
		Anlatma, soru cevap, tartışma | 
	
		
		| 12 | 
		Üreme hakları, yasal düzenlemeler ve etik  | 
		Anlatma, soru cevap, tartışma | 
	
		
		| 13 | 
		Üreme hakları, yasal düzenlemeler ve etik  | 
		Anlatma, soru cevap, tartışma | 
	
		
		| 14 | 
		Cinsel İstismar ve Şiddet | 
		Anlatma, soru cevap, tartışma | 
	
		
		| 15 | 
		Değerlendirme  | 
		Soru cevap, Beyin fırtınası | 
	
	
	
		| 16 | 
		Final Sınavı | 
		 | 
	
	
	
		| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | 
	
		
		| 1 | 
		Taşkın L. Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği, Sistem Ofset Matbaacılık, 16.Baskı, Ankara,2020 | 
	
		
		| 2 | 
		Prof. Dr. Sultan Doğan. KALANLAR, B. (2018). Afetlerde Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı. Türkiye Klinikleri Doğum-Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği-Özel Konular, 4(1), 54-60.  | 
	
		
		| 3 | 
		 DERYA, Y. A., TAŞHAN, S. T., Tuba, U. Ç. A. R., KARAASLAN, T., & TUNÇ, Ö. A. (2017). Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutumların Cinsel Tabulara Etkisi. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(1), 1-8. | 
	
		
		| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | 
	
	
		| Bilgisayar, projeksiyon, tahta, tahta kalemi |