Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Antrenörlük mesleğinin tanımı yapabilir. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Antrenörlük mesleğinin spordaki yerini açıklayabilir. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Antrenörlük mesleğinin yeni eğilimlerini ögrenir ve tanımlayabilir. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Antrenör- sporcu, antrenör- idareci, antrenör-seyirci davranış tutumlarını öğrenerek uygulayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Eğitim ile ilgili temel kavramlar Öğretim ve öğrenme ilkeleri Antrenman programlarındaki eğitim durumları (içeriğin seçimi, düzenlenmesi, kullanılacak yöntemler, ipucu, pekiştireç, dönüt, düzeltme, beceri öğrenimini işleniş aşamaları, değerlendirme) Öğretme yaklaşımları (sunuş, buluş ve araştırma-inceleme yoluyla öğretim) Öğretim yöntem ve teknikleri, Öğrenme etkinliklerinin planlanması (etkinlik örnekleri) Öğretim sürecinde antrenör, sorumlulukları ve yeterliklerinin saptanmasıdır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Antrenörlük mesleğinin tanımı ,önemi ve çalışma alanları |
Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 |
İyi antrenör nasıl olmalı |
Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 |
Antrenörlük mesleğinin ilkeleri ve etiği |
Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 |
Sporcu antrenör ilişkileri |
Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 |
Antrenör- idareci ilişkileri |
Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 |
Antrenör- seyirci- medya ilişkileri |
Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 |
Antrenman yöntemleri |
Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Farklı antrenman sistemleri |
Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 |
Müsabaka anında antrenörün görev ve sorumlulukları |
Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 |
Müsabaka sonrası görevleri ve davranış tutumları |
Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 |
Antrenörlük mesleğinin çalışma alanları |
Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 |
Antrenörlükte yeni gelişmeler ve eğilimler |
Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 |
Antrenörlük uygulama gözlemleri |
Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
15 |
Antrenör olarak müsabakaya hazırlık |
Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Celal Gençoğlu, Antrenörlük Eğitimi ve İlkeleri Kitabı- Nobel Akademik Yayıncılık |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Sınıf, ders kaynak kitapları. |