Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT105 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT105 Adı: ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ VE İLKELERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
OSMAN DİŞÇEKEN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Spor eğitiminin hedeflerine yönelik öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, spora özgü becerilerin öğretiminde planlı çalışmanın önemi ve yararları, spora özgü beceri öğretimin planlanması, öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri, araç ve gereçleri, öğretim hizmetinin niteliğini arttırmada antrenörün görev ve sorumlulukları ve antrenör yeterliklerinin kazandırılmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Antrenörlük mesleğinin tanımı yapabilir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Antrenörlük mesleğinin spordaki yerini açıklayabilir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Antrenörlük mesleğinin yeni eğilimlerini ögrenir ve tanımlayabilir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Antrenör- sporcu, antrenör- idareci, antrenör-seyirci davranış tutumlarını öğrenerek uygulayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eğitim ile ilgili temel kavramlar Öğretim ve öğrenme ilkeleri Antrenman programlarındaki eğitim durumları (içeriğin seçimi, düzenlenmesi, kullanılacak yöntemler, ipucu, pekiştireç, dönüt, düzeltme, beceri öğrenimini işleniş aşamaları, değerlendirme) Öğretme yaklaşımları (sunuş, buluş ve araştırma-inceleme yoluyla öğretim) Öğretim yöntem ve teknikleri, Öğrenme etkinliklerinin planlanması (etkinlik örnekleri) Öğretim sürecinde antrenör, sorumlulukları ve yeterliklerinin saptanmasıdır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Antrenörlük mesleğinin tanımı ,önemi ve çalışma alanları Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 İyi antrenör nasıl olmalı Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Antrenörlük mesleğinin ilkeleri ve etiği Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Sporcu antrenör ilişkileri Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
5 Antrenör- idareci ilişkileri Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 Antrenör- seyirci- medya ilişkileri Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Antrenman yöntemleri Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Farklı antrenman sistemleri Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
10 Müsabaka anında antrenörün görev ve sorumlulukları Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
11 Müsabaka sonrası görevleri ve davranış tutumları Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
12 Antrenörlük mesleğinin çalışma alanları Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
13 Antrenörlükte yeni gelişmeler ve eğilimler Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
14 Antrenörlük uygulama gözlemleri Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
15 Antrenör olarak müsabakaya hazırlık Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Celal Gençoğlu, Antrenörlük Eğitimi ve İlkeleri Kitabı- Nobel Akademik Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Sınıf, ders kaynak kitapları.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 4 2 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 120