Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT107 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT107 Adı: GENEL CİMNASTİK Teorik+Uygulama: 1+3 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Genel cimnastiğin tarihçesini öğrenme ve genel özelliklerini tanımlayabilme, yarışma kurallarını öğrenme, Genel cimnastiğe özgü akrobatik öğeleri uygulayabilme, branşa özgü çalışmaları öğrenme, öğretme ve temel antrenman yöntemlerini öğrenmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Cimnastiği tanımlayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Cimnastiğin önemini açıklayabilir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Cimnastikte kullanılan araçları tanıyabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Cimnastik programı geliştirebilir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Genel cimnastiğin tarihçesi ve genel özellikleri, yarışma kuralları ve genel cimnastiğe özgü akrobatik öğeler, branşa özgü çalışmalar, öğretme ve temel antrenman yöntemleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel kavramlar. Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
2 Tarihsel gelişim. Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
3 Cimnastik branşlarının sınıflandırılması ve tanıtımı. Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
4 Temel Kurallar Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
5 Yer, atlama masası ve kulplu beygir aletlerinin tanıtımı ve kuralları. Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
6 Halka, paralel, asimetrik paralel, barfiks, denge tahtası aletlerinin tanıtımı ve kuralları. Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
7 Temel basış ve yürüyüş tekniklerinin öğretimi. Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Makas ve Mum duruşu hareketleri; öğretim basamakları ve öğretimi. Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
10 Planör hareketi; öğretim basamakları ve öğretimi. Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
11 Öne takla ve Tam burgu; öğretim basamakları ve öğretimi. Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
12 Geriye takla ve el baş amudu; öğretim basamakları ve öğretimi. Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
13 Erişme, Amut ve amut öne takla; öğretim basamakları ve öğretimi. Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
14 Çember; öğretim basamakları ve öğretimi. Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
15 Kartvil; öğretim basamakları ve öğretimi. Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Schlegel, E., Dunn, CR. (2001). The Gymnastics Book: The Young Performers Guide to Gymnastics. Firefly Books Limited.
2 Jemni, M., (2018). The Science of Gymnastics. Routledge.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 5 2 5
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12 2 5
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 2 4
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 2 4
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 3 2 6
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 5 25
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 5 25
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 123