|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Genel cimnastiğin tarihçesini öğrenme ve genel özelliklerini tanımlayabilme, yarışma kurallarını öğrenme, Genel cimnastiğe özgü akrobatik öğeleri uygulayabilme, branşa özgü çalışmaları öğrenme, öğretme ve temel antrenman yöntemlerini öğrenmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Cimnastiği tanımlayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Cimnastiğin önemini açıklayabilir. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Cimnastikte kullanılan araçları tanıyabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Cimnastik programı geliştirebilir. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genel cimnastiğin tarihçesi ve genel özellikleri, yarışma kuralları ve genel cimnastiğe özgü akrobatik öğeler, branşa özgü çalışmalar, öğretme ve temel antrenman yöntemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel kavramlar. | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
2 | Tarihsel gelişim. | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
3 | Cimnastik branşlarının sınıflandırılması ve tanıtımı. | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
4 | Temel Kurallar | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
5 | Yer, atlama masası ve kulplu beygir aletlerinin tanıtımı ve kuralları. | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
6 | Halka, paralel, asimetrik paralel, barfiks, denge tahtası aletlerinin tanıtımı ve kuralları. | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
7 | Temel basış ve yürüyüş tekniklerinin öğretimi. | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Makas ve Mum duruşu hareketleri; öğretim basamakları ve öğretimi. | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
10 | Planör hareketi; öğretim basamakları ve öğretimi. | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
11 | Öne takla ve Tam burgu; öğretim basamakları ve öğretimi. | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
12 | Geriye takla ve el baş amudu; öğretim basamakları ve öğretimi. | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
13 | Erişme, Amut ve amut öne takla; öğretim basamakları ve öğretimi. | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
14 | Çember; öğretim basamakları ve öğretimi. | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
15 | Kartvil; öğretim basamakları ve öğretimi. | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Schlegel, E., Dunn, CR. (2001). The Gymnastics Book: The Young Performers Guide to Gymnastics. Firefly Books Limited. | |
2 | Jemni, M., (2018). The Science of Gymnastics. Routledge. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 2 | 6 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 123 |