|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ritim ve sporda ritim hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarının sağlanması, dünya danslarının tarihçesi ve genel özelliklerini tanımlanması, yarışma kurallarını sınıflayabilme, temel ritim öğelerini yapabilme, koreografi oluşturma ve dansa özgü çalışma ve dansa yönelik temel antrenman yöntemlerini öğrenmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ritm ve dansı tanımlayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Dansın önemini açıklayabilir. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Dansta kullanılan adımları tanımlayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Dans programı geliştirebilir. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ritim ve sporda ritim, dünya danslarının tarihçesi ve genel özellikleri, yarışma kuralları, temel ritim öğeleri, koreografi ve dansa özgü çalışma ve dansa yönelik temel antrenman yöntemleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ritim ve Dans Nedir? | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
2 | Dansın Tarihsel Gelişimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
3 | Standart Dansların Tanımı, Yarışma Kuralları | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
4 | Latin Dansların Tanımı, Yarışma Kuralları | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
5 | Sokak Stili Dansların Tanımı, Yarışma Kuralları | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
6 | Temel ritim öğelerinin öğretimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
7 | Toprock tarzının tanıtımı ve Basic Front Step figürünün öğretimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Basic side step öğretimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
10 | front step jump figürünün öğretimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
11 | lowback step figürünün öğretimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
12 | salsa step ve kick step figürünün öğretimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
13 | crossover step ve basic indian step figürünün öğretimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
14 | indian step upperknee ve crisscross figürünün öğretimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
15 | battlerock step ve outlaw step figürünün öğretimi | Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
c) Performans Ödevi | 1 | 6 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |