Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT115 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT115 Adı: SALON DANSLARI Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Ritim ve sporda ritim hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarının sağlanması, dünya danslarının tarihçesi ve genel özelliklerini tanımlanması, yarışma kurallarını sınıflayabilme, temel ritim öğelerini yapabilme, koreografi oluşturma ve dansa özgü çalışma ve dansa yönelik temel antrenman yöntemlerini öğrenmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ritm ve dansı tanımlayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Dansın önemini açıklayabilir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Dansta kullanılan adımları tanımlayabilir. PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Dans programı geliştirebilir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ritim ve sporda ritim, dünya danslarının tarihçesi ve genel özellikleri, yarışma kuralları, temel ritim öğeleri, koreografi ve dansa özgü çalışma ve dansa yönelik temel antrenman yöntemleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ritim ve Dans Nedir? Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
2 Dansın Tarihsel Gelişimi Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
3 Standart Dansların Tanımı, Yarışma Kuralları Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
4 Latin Dansların Tanımı, Yarışma Kuralları Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
5 Sokak Stili Dansların Tanımı, Yarışma Kuralları Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
6 Temel ritim öğelerinin öğretimi Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
7 Toprock tarzının tanıtımı ve Basic Front Step figürünün öğretimi Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Basic side step öğretimi Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
10 front step jump figürünün öğretimi Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
11 lowback step figürünün öğretimi Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
12 salsa step ve kick step figürünün öğretimi Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
13 crossover step ve basic indian step figürünün öğretimi Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
14 indian step upperknee ve crisscross figürünün öğretimi Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
15 battlerock step ve outlaw step figürünün öğretimi Anlatma Yöntemi,Soru Cevap,Grup Çalışması,Planlı Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 10 2 10
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 6 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 8 8
       c) Performans Ödevi 1 6 6
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 90