Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Bilişsel gelişim ve süreçlerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Çocukların bilişsel gelişimini değerlendirebilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Deneysel çalışmalar konusunda bilgi ve deneyim elde edebilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisini gösterebilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirebilir. |
PÇ-1 İlgi, yetenek, sosyal duyarlılık ve gönüllülük çerçevesinde kişisel değişime ve gelişime değer katan disiplinler arası alanlarda kendisini geliştirebilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bilişsel Gelişim dersi, bebeklikten ergenliğe kadar gerçekleşen bilişsel gelişimin bireysel farklılıklar göz önünde bulundurularak incelenmesini içerir. Bu derste sembolik düşünme, yönetici işlevler, bellek, dil, sosyal biliş, mizah, zekâ gibi konular ele alınır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Bilişsel gelişime giriş |
Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
2 |
Bilişsel gelişimin biyolojik temelleri |
Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
3 |
Zihnin sosyal yapısı: Bilişsel gelişimde sosyokültürel bakış açıları |
Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
4 |
Bebeklerde algı ve biliş |
Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
5 |
Sembollerle düşünme: Temsilin gelişimi |
Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
6 |
Doğal bilginin gelişimi |
Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
7 |
Yönetici işlev, stratejiler ve problem çözme |
Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Bellek gelişimi |
Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
10 |
Dil gelişimi |
Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
11 |
Sosyal biliş |
Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
12 |
Eğitim ve biliş |
Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
13 |
Çocuklarda mizah gelişimi |
Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
14 |
Zekânın incelenmesinde farklı yaklaşımlar |
Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
15 |
Zihinsel farklılıkların kökenleri, değişimi ve durağanlığı |
Sözlü anlatım, ppt sunum, soru cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Bjorklund, D. F. (2021). Çocuklar Nasıl Düşünür? Bilişsel Gelişim ve Bireysel Farklılıklar. Çeviri Editörü: Melike Sayıl. 5. Basımdan Çeviri. Nobel Akademik Yayıncılık |
2 |
Santrock, J. (2018). Yaşam Boyu Gelişim. Nobel Yayıncılık. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Kitap, ppt sunum |