Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT106 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT106 Adı: GELİŞİM VE ÖĞRENME Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Gelişim ve öğrenme süreçlerinin kavranması ile beraber, gelişim ve öğrenme ile ilgili kavramlarının öğretilmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Gelişimin tanımını ve ilkelerini kullanır. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklar. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Kişilik gelişimine ilişkin kuramları listeler. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Bilişsel ve ahlaki gelişime ilişkin kuramları bilir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Gelişimin tanımı, ilkeleri ve aşamaları; kişilik gelişim kuramları; bilişsel ve ahlaki gelişim kuramları; sosyal, dil ve mizah gelişimi; öğrenme ve öğrenme kuramları; gelişim ve öğrenme arasındaki ilişki incelenecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Gelişim, büyüme, olgunlaşma, gelişimin ilkeleri ve hazır bulunuşluk Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
2 Fiziksel gelişim Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
3 Duygusal gelişim Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
4 Bilişsel ve ahlaki gelişim Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
5 Sosyal gelişim Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
6 Dil gelişimi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
7 Öğrenmenin tanımı, öğrenmeyi etkileyen faktörler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Öğrenmeyle ilişkili kavramlar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
10 Davranışçı kuramlar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
11 Sosyal öğrenme yaklaşımı Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
12 Öğrenmeye ilişkin bilişsel kuramlar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
13 Öğrenmeyi kolaylaştırıcı etmenler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
14 Öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında uygulanabilirliğinde dikkat edilmesi gerekenler Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
15 Bireysel farklılıklar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi.
2 Bacanlı, H. (2014). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 8 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 8 8
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 16 32
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 163