|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Gelişim ve öğrenme süreçlerinin kavranması ile beraber, gelişim ve öğrenme ile ilgili kavramlarının öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Gelişimin tanımını ve ilkelerini kullanır. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklar. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Kişilik gelişimine ilişkin kuramları listeler. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Bilişsel ve ahlaki gelişime ilişkin kuramları bilir. |
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Gelişimin tanımı, ilkeleri ve aşamaları; kişilik gelişim kuramları; bilişsel ve ahlaki gelişim kuramları; sosyal, dil ve mizah gelişimi; öğrenme ve öğrenme kuramları; gelişim ve öğrenme arasındaki ilişki incelenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Gelişim, büyüme, olgunlaşma, gelişimin ilkeleri ve hazır bulunuşluk | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
2 | Fiziksel gelişim | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
3 | Duygusal gelişim | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
4 | Bilişsel ve ahlaki gelişim | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
5 | Sosyal gelişim | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
6 | Dil gelişimi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
7 | Öğrenmenin tanımı, öğrenmeyi etkileyen faktörler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenmeyle ilişkili kavramlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
10 | Davranışçı kuramlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
11 | Sosyal öğrenme yaklaşımı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
12 | Öğrenmeye ilişkin bilişsel kuramlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
13 | Öğrenmeyi kolaylaştırıcı etmenler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
14 | Öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında uygulanabilirliğinde dikkat edilmesi gerekenler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
15 | Bireysel farklılıklar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Senemoğlu, N. (2002). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitabevi. | |
2 | Bacanlı, H. (2014). Eğitim Psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 16 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 163 |