|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Rekreasyon aktivitesi olarak plaj voleybolunun temel tekniklerini bilmek. Bu teknikleri temel seviyede uygulayabilmek. Plaj voleybolu organizasyonlarının nasıl yapıldığını anlamak ve organizasyon düzenleyebilmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Antrenörlük eğitimi ve spor alan bilgilerini kullanabilme becerisine sahip olmalı. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Kişiye ve takımlara özel antrenman planlaması ve periyotlaması yapabilmeli. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlamalı. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Branşa yönelik öğretim yöntemlerini farklı öğretim kurumlarında kullanabilme. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Plaj voleybolun tanımı ve tarihsel gelişimi, serbest zaman içerisinde kullanım etkinliği ve amacı. dünyada ve ülkemizde plaj voleybolu organizasyonları, oyun kuralları, plaj voleybolcuların fiziksel özellikleri ve oyun stratejileri, plaj voleybolunu salon voleybolundan ayıran temel özellikler, temel voleybol hareket tekniklerinin öğrenilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tesisler ve Donatım; Oyun Sahası, File ve Direkler, Top. Uygulama: Plaj voleyboluna özgü esnetme yöntemleri. | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
2 | Oyuna Katılanlar: a) Takımlar: malzemeler, yasaklı malzemeler. b) Takım Liderleri: Kaptan. Uygulama: Isınma, Özel Isınma, Parmak pas. | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Oyun Şekli: Sayı, Set ve Maç kazanmak, Uygulama: Isınma, Özel Isınma, Manşet pas. | |
4 | Oyunun Yapısı: Kura atışı, Isınma, Pozisyonlar, Servis sırası. Uygulama: Isınma, Özel Isınma, servis. | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Topla oynama, Filedeki top, Filedeki oyuncu Uygulama: Esnetme, toplu ısınma, servis. | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Servis, Hücum vuruşu , Blok Uygulama:Parmak Pas Drilleri. | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Mola ve Geciktirmeler Uygulama: Manşet Pas Drilleri. | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hatalı davranışlar ve yaptırımları Uygulama:Parmak pas ve manşet drilleri. | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Plaj voleyboluna özgü driller. Uygulama: Hücum vuruşuna giriş yöntemi, Gölge Antrenmanı. | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Plaj voleyboluna özgü turnuvalar Uygulama: Hücum vuruşu drilleri. | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Karışık driller, servis, manşet, pas ve hücum vuruşu. | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | 2x2 oyun. Turnuva | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | 2x2 oyun. Turnuva | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | 2x2 oyun. Turnuva | Anlatma, Gösterip yaptırma, Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | “ Voleybolda Temel Beceriler”, Eralp Fikri, Müfide Yoruç Çotuk, Morpa Yayınları, İstanbul, 2005. | |
2 | “Yeni Başlayanlar İçin Voleybol Öğretimi”, Sabahat Tiryaki,Bağırgan Yayımevi,Ankara,1999. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Voleybol sahası, voleybol topu. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 94 |