|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, bireyin psikomotor gelişim seviyelerine göre etkinlik hazırlayabilme becerisini kazandırmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Psikomotor alan ile ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Farklı özelliklere sahip bireylere özgü aktivite planlayabilir |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Bireylerin psikomotor gelişim düzeyini belirleyebilir |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Mesleki uygulamalarında psikomotor gelişimi desteklemek amacı ile yaptığı çalışmalarda çağın getirdiği yenilikleri takip edebilmeli. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Gelişim özellikleri, öğrenme, öğretme, gelişim alanlarının özellikleri, psiko-motor gelişime uygun olan aktiviteleri seçme ve materyalleri hazırlamayı içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Gelişim, öğrenme, öğretme temel kavramlar | Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma |
2 | Gelişimin ilkeleri | Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma |
3 | Gelişimi etkileyen etmenler | Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma |
4 | Gelişimin boyutları | Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma |
5 | Gelişim ve öğrenme yaklaşımları | Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma |
6 | Gelişim alanları ve özellikleri | Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma |
7 | Gelişim alanları ve özellikleri | Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Psikomotor gelişim dönemleri | Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma |
10 | Psikomotor gelişim dönemleri | Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma |
11 | Psikomotor gelişim dönemleri | Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma |
12 | Psikomotor gelişim dönemleri | Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma |
13 | Psikomotor gelişimin diğer alanlarla ilişkisi | Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma |
14 | Farklı gelişim özelliklerine uygun etkinlik planlama | Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma, Proje sunumu |
15 | Hazırlanan etkinlik planını uygulama | Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma, Proje sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özer,D.S.,Özer, M.K. (2015). Çocuklarda Motor Gelişim. Nobel Yayın. Ankara. | |
2 | Gallahue.D.(1987)Understanding Motor Development in Children John Wiley & Sons Newyork.USA. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 14 | 1 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 15 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 13 | 13 |
c) Performans Ödevi | 2 | 13 | 26 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 135 |