Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT211 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT211 Adı: PSİKOMOTOR GELİŞİM Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, bireyin psikomotor gelişim seviyelerine göre etkinlik hazırlayabilme becerisini kazandırmaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Psikomotor alan ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Farklı özelliklere sahip bireylere özgü aktivite planlayabilir PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Bireylerin psikomotor gelişim düzeyini belirleyebilir PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Mesleki uygulamalarında psikomotor gelişimi desteklemek amacı ile yaptığı çalışmalarda çağın getirdiği yenilikleri takip edebilmeli. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Gelişim özellikleri, öğrenme, öğretme, gelişim alanlarının özellikleri, psiko-motor gelişime uygun olan aktiviteleri seçme ve materyalleri hazırlamayı içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Gelişim, öğrenme, öğretme temel kavramlar Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma
2 Gelişimin ilkeleri Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma
3 Gelişimi etkileyen etmenler Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma
4 Gelişimin boyutları Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma
5 Gelişim ve öğrenme yaklaşımları Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma
6 Gelişim alanları ve özellikleri Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma
7 Gelişim alanları ve özellikleri Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma
8 Ara Sınav
9 Psikomotor gelişim dönemleri Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma
10 Psikomotor gelişim dönemleri Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma
11 Psikomotor gelişim dönemleri Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma
12 Psikomotor gelişim dönemleri Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma
13 Psikomotor gelişimin diğer alanlarla ilişkisi Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma
14 Farklı gelişim özelliklerine uygun etkinlik planlama Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma, Proje sunumu
15 Hazırlanan etkinlik planını uygulama Anlatma, Tartışma, Soru-cevap, Araştırma, Proje sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özer,D.S.,Özer, M.K. (2015). Çocuklarda Motor Gelişim. Nobel Yayın. Ankara.
2 Gallahue.D.(1987)Understanding Motor Development in Children John Wiley & Sons Newyork.USA.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 14 1 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 15 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 13 13
       c) Performans Ödevi 2 13 26
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 135