|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, fiziksel uygunluk hakkında kuramsal bilgiye sahip olup, fiziksel aktivitenin fiziksel uygunluk bileşenleri üzerindeki etkilerini öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda öğrenci, Fiziksel uygunluk ile ilgili kavramları bilir |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Fiziksel uygunluk bileşenlerinin özelliklerini, gelişimi ile ilgili yöntemleri ve bu yöntemleri kullanmayı bilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Fiziksel uygunluk ile ilgili bileşenlere yönelik fiziksel aktivite ve sportif faaliyetleri bilir. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fiziksel uygunluğun tanımı, testleri ve uygulamaları, yaş gruplarına özel fiziksel uygunluk test bataryaları, fiziksel uygunluğun bileşenleri, önemi, fiziksel uygunlukla ilgili kavramlar, fiziksel uygunluğun ölçümü ve değerlendirilmesi, ideal ağırlığın belirlenmesi yöntemleri, her yaş ve fiziksel düzeyde fiziksel uygunluğun geliştirilmesi ve korunması için alıştırma yöntemleri, egzersiz alanlarının düzenlenmesi, yönetimi ve organizasyonu. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders hakkında bilgi verilir, genel işleyiş hakkında konuşma ve izlencenin açıklanması | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
2 | Fiziksel uygunluğun önemi. Fiziksel uygunluk uygulama alanları, hedefleri, alt yapı ve eğitici sorunları. | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
3 | Fiziksel uygunluğu bileşenleri ve önemi | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Esneklik ve esneklik geliştirme yöntemleri, Esneklik testleri | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
5 | Esneklik geliştirme ile ilgili hareketler. Esneklik geliştirme çalışmaları. | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
6 | Kuvvet, Kuvvet geliştirmek için kullanılan araçlar ve yapılan hareketler. | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
7 | Kuvvet testleri, farklı kuvvet geliştirme yöntemleri. | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Farklı yaş grupları için kuvvet çalışmaları. | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Dayanıklılık, hedef KAH yaklaşım yöntemleri. | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Dayanıklılık çalışmalarında farklı yöntemler. | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | Fiziksel uygunluk alanında güncel çalışmalar | Öğrenci Sunum Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | Fiziksel uygunluk alanında güncel çalışmalar | Öğrenci Sunum Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Öğrenci sunumları | Öğrenci Sunum Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | Genel sınav hazırlığı | Tartışma Yöntemi, Kaynak Tarama, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özer, K.(2001) Fiziksel Uygunluk.Nobel Dağıtım,Ankara | |
2 | Tamer , K . (2000) .Sporda Fiziksel ve Fizyolojik Performansın Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi. Bağırgan Yayınevi . Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 12 | 1 | 10 |
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 1 | 1 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 123 |