|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere enerji sistemleri ve sportif aktivitelerle ilişkisi, egzersiz sonrası toparlanma, kas fibrillerinin biyolojik özellikleri ve sportif aktivitelerle ilişkisi, yorgunluk, ısınma ve soğuma, kuvvetin fizyolojisi ve kuvvet antrenmanlarında ortaya çıkan uyumlar, egzersize solunumsal ve dolaşımsal cevaplar, dayanıklılık sporları fizyolojisi, dayanıklılık sporlarında ortaya çıkan dolaşımsal ve kassal uyumlar, çevresel faktörlerin egzersiz üzerine etkileri, egzersizde çinsiyet farklılıkları hakkında bilgi edinmelerini ve temel laboratuvar test ve ölçümleri ile ilgili bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda öğrenci; Enerji sistemleri ile sportif aktiviteler arasındaki bağlantıları açıklayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Egzersiz ve vücut sistemler arasındaki ilişkiyi bilecektir |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-8 Spor bilimleri alanında, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Kuvvetin fizyolojisini ve kuvvet antrenmanlarına uyumu açıklayabilir. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Dayanıklılık sporlarında performansı belirleyen faktörleri ve dayanıklılık antrenmanlarında meydana gelen uyumları açıklayabilir. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Enerji sistemleri, solunum ve dolaşım sistemleri, kalp, kas ve hormonal yapıların egzersizle olan ilişkisi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Enerji sistemleri ve sportif aktivitelerle ilişkisi | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi,Soru Cevap |
2 | Egzersizde kasın yakıtları: CHO, SYA ve AA metabolizması | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi,Soru Cevap |
3 | Oksijen açığı ve egzersizden sonra toparlanma | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi,Soru Cevap |
4 | Kas fibril tipleri ve sportif aktivitelerle ilişkisi, Kas kasılma tipleri ve Kassal hareketin nöral kontrolü | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi,Soru Cevap |
5 | Kuvvet antrenmanlarının fizyolojik ve morfolojik etkileri | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi,Soru Cevap |
6 | Oksijen taşıma sistemi | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi,Soru Cevap |
7 | Dayanıklılık sporları fizyolojisi: Maksimal oksijen tüketimi; Anaerobik eşik kavramı, Koşu ekonomisi | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi,Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dayanıklılık Antrenmanlarının Fizyolojik Etkileri, Yorgunluğun fizyolojisi , LAB: Relatif egzeriz şiddetinin Hesaplanması - Karvonen Formülü | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi,Soru Cevap |
10 | Performansı etkileyen çevresel faktörler: Yükseltide, sıcak ve soğuk ortamda egzersiz | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi,Soru Cevap |
11 | Egzersizde cinsiyet farkı | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi,Soru Cevap |
12 | Kesintili Egzersiz Fizyolojisi, Isınma ve soğumanın fizyolojisi | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi,Soru Cevap |
13 | Egzersizde asit-baz dengesinin düzenlenmesi, Egzersize hormonal cevaplar, | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi,Soru Cevap |
14 | Endokrin sistemin egzersize yanıtı | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi,Soru Cevap |
15 | Sinir sisteminde hareket kontrolü | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi,Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Emin E., Demirel H., Güner R., Turnagöl H., Başoğlu S., Zergeroğlu A.M., Ülkar B. Hazır T. (2002). Egzersiz Fizyolojisi Ders Kitabı, Editör: Emin Ergen, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. | |
2 | Brooks G.A., Fahey T.D., White T.P., Baldwin K.M.(2000). Exercise Physiology, Human Bioenergetics and Its Applications, Third Edition,McGraw Hill, Boston. Harries M., Williams C., Stanish W.D., Micheli L.J.(Ed). (1996). Oxford Textbook of Sports Medicin | |
3 | Fox, E.L., Bowers, R.W., Foss, M,L. (1988). The Physiological Basis of Physical Education and Athletics. Fourt Edition, Saunders College Publishing. Noble, B.J.(1986). Physiology of Exercise and Sport. Times Mirror/Mosby Colloge Publishing. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Powers, Howley. Exercise Physiology. McGraw Hill, 2004 |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 5 | 2 | 10 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 14 | 56 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |