|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sporda becerilerin doğru öğretilmesine ilişkin olarak, psikolojik ve fizyolojik süreçlerin ışığında temel bilgilerin öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sporda beceri öğretimine ilişkin psikolojik süreçleri temel düzeyde öğrenir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sporda beceri öğretimine ilişkin fizyolojik süreçleri temel düzeyde bilir. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Beceri ve öğrenimine ilişkin olarak temel kavramlar, motorsal öğrenme ve teorileri, beceri öğreniminin psikolojik ve fizyolojik boyutları ve temel motorsal özelliklerle koordinatif özellikleri hakkında bilgi verilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hareket ve motorik hareket kavramları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
2 | Hareket aktiviteleri ve beceri kavramı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
3 | Hareketin anlamı ve yapısı | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
4 | Sportif hareketlerin değerlendirilme kriterleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
5 | Sportif hareketlerin belirgin özellikleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
6 | Hareketlerin evrensel yapısının incelenmesi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
7 | Sportif performansın önemli unsurları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Motorsal öğrenme ve önkoşulları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
10 | Motorsal öğrenmeye etki eden faktörler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
11 | Motorsal öğrenmenin psikolojik boyutları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
12 | Motorsal öğrenmenin fizyolojik boyutları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
13 | Motor öğrenme teorileri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
14 | Sporda öğrenme ve öğretme süreci | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
15 | Sporda düzeltmeler | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sayın M. (2011). Hareket ve Beceri Öğretimi. Ankara: Spor Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |