|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere, artistik cimnastik branşına özgü teknik becerileri ve taktiksel uygulamalara yönelik stratejileri temel düzeyde uygulama becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dünyada ve Türkiye’ de artistik cimnastik branşının tarihi gelişimini açıklar . |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Erkek ve kadın artistik cimnastik branşı malzemelerini tanır ve kullanır . |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Artistik cimnastik temel tekniklerini uygular . |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Artistik cimnastik branşa özgü teknik becerileri ve taktiksel uygulamalara yönelik stratejileri temel düzeyde uygular . |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Cimnastiğin tarihçesi ve yarışma kuralları, Erkek ve Bayan artistik cimnastik aletleri tanım ve teknik özellikleri, Yer,kulplu beygir,halka, atlama masası,parallel, barfiks, asimetrik parallel, denge aletleri üzerinde yapılan hareketler basamaklama ve ön çalışmaları ve artistik cimnastik branşa özgü teknik becerileri ve taktiksel uygulamalara yönelik stratejiler konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme, Dünyada ve Türkiye’ de artistik cimnastik | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışması |
2 | Erkek artistik cimnastik aletleri tanıtımı, teknik özellikleri ve kişiye özel ayarlamalar ile ilgili uygulamalar | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışması |
3 | Kadın artistik cimnastik aletleri tanıtımı, teknik özellikleri ve kişiye özel ayarlamalar ile ilgili uygulamalar | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışması |
4 | Yer aleti üzerinde yapılan hareketler basamaklama ve ön çalışma uygulamaları | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışması |
5 | Kulplu beygir aleti üzerinde yapılan hareketler basamaklama ve ön çalışma uygulamaları | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışması |
6 | Halka aleti üzerinde yapılan hareketler basamaklama ve ön çalışma uygulamaları | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışması |
7 | Atlama masası üzerinde yapılan hareketler basamaklama ve ön çalışma uygulamaları | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Parallel, Barfiks üzerinde yapılan hareketler basamaklama ve ön çalışma uygulamaları | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışması |
10 | Asimetrik paralel üzerinde yapılan hareketler basamaklama ve ön çalışma uygulamaları | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışması |
11 | Denge aleti üzerinde yapılan hareketler basamaklama ve ön çalışma uygulamaları | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışması |
12 | Movements on the balance beam, stepping and pre-work applications | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışması |
13 | Trambolin aleti üzerinde yapılan hareketler basamaklama ve ön çalışma uygulamaları | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışması |
14 | Artistik cimnastik branşa özgü teknik becerileri ve taktiksel uygulamalara yönelik stratejiler; Parallel, Barfiks, Denge | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışması |
15 | Artistik cimnastik branşa özgü teknik becerileri ve taktiksel uygulamalara yönelik stratejileri; Trambolin, Asimetrik paralel | Anlatım, soru cevap, tartışma, gösteri yöntemi, uygulamalı bireysel ve grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Suveren, S. S. (2010). Artistik Cimnastik Öğretim Metotları Bayanlar Erkekler. Gazi Yayınevi, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 94 |