|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Pilatese ilişkin temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Pilates branşına ilişkin temel kavramları tanımlar. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Mat- Reformer vb. malzeme kullanımının önemini açıklar. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Kişiye uygun program yapabilme kabiliyeti gösterir. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Mat ve Reformer‘ daki egzersiz kurallarını bilir. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Salon kuralları, pilates salonu ve diğer olanakların standartları, kullanılan malzemenin standartları, pilates ile diğer branşların arasındaki fiziki farklılıklar, nefes çalışmaları, tüm vücut sağlığı ve birlikteliği, pilates hareket ilkeleri, ideal postür, pilates hareket tekniği konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Pilates salonu kullanma kuralları, pilates branşına ilişkin temel kavramlar, kullanılan malzemenin standartları, pilates branşı ile diğer branşların fiziki farklılıkları | Pilates room usage rules, basic concepts of pilates branch, standards of materials used, physical differences between pilates branch and other branches |
2 | Teorik: Pilates branşı tarihi, prensipleri, hareket ilkeleri, Pilates eğitmen standartları, öğretme teknikleri ve becerileri | Theoretical: History of Pilates branch, principles, movement principles, Pilates instructor standards, teaching techniques and skills |
3 | Teorik: Nefes, Solunum kasları, omurganın konumu, iskelet sistemi ve postür, postür bozuklukları, Pelvis konumu, abdominal kas sistemi Uygulama: Pilates nefes alıştırmaları, vücut pozisyonu ve pelvis konumu | Theoretical: Breathing, Respiratory muscles, position of the spine, skeletal system and posture, posture disorders, Pelvis position, abdominal musculature Application: Pilates breathing exercises, body position and pelvis position |
4 | Teorik: Nefes, Omurganın doğal pozisyonu Uygulama: Yardımlı ve yardımsız Fundamentals (temel hareketler) başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı, modifikasyonları, önlemler | Theoretical: Breathing, Natural position of the spine Application: Assisted and unassisted Fundamentals (basic movements) starting position, control points, aim, modifications, precautions |
5 | Teorik: uygulanan hareketlerin tekrarı Uygulama: Nefes çalışmalarının tekrarı, Fundamentals (temel hareketler) devamı | Theoretical: repetition of applied movements Application: repetition of breathing exercises, continuation of Fundamentals (basic movements) |
6 | Teorik: Level-I Mat Egzersizleri hakkında bilgi Uygulama: Level-I Mat egzersizleri , kontrol noktaları, amaçları, modifikasyonları | Theoretical: Information about Level-I Mat Exercises Application: Level-I Mat exercises, checkpoints, objectives, modifications |
7 | Vize sınavı hazırlık çalışmaları- uygulamalı ders yapma | Midterm exam preparation studies - doing practical lessons |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teorik: Level-I Mat Egzersizleri hakkında bilgi Uygulama: Mat egzersizlerinin devamı, kontrol noktaları, amaçları, modifikasyonları | Theoretical: Information about Level-I Mat Exercises Application: Continuation of mat exercises, checkpoints, objectives, modifications |
10 | Teorik: Level-I Reformer Egzersizleri hakkında bilgi Reformer kullanımı, kişiye göre ayarlama Uygulama: Reformer hareketlerinin başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı, modifikasyonları, önlemler | Theoretical: Information about Level-I Reformer Exercises Reformer use, individual adjustment Application: Reformer movements starting position, control points, purpose, modifications, precautions |
11 | Teorik: Level-I Reformer Egzersizleri hakkında bilgi Reformer kullanımı, kişiye göre ayarlama Uygulama: Reformer hareketlerinin başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı,modifikasyonları, önlemler | Theoretical: Information about Level-I Reformer Exercises Reformer use, individual adjustment Application: Reformer movements starting position, control points, purpose, modifications, precautions |
12 | Teorik: Level-I Reformer Egzersizleri hakkında bilgi Reformer kullanımı, kişiye göre ayarlama Uygulama: Reformer hareketlerinin başlangıç pozisyonu, kontrol noktaları, amacı, modifikasyonları, önlemler | Theoretical: Information about Level-I Reformer Exercises Reformer use, individual adjustment Application: Reformer movements starting position, control points, purpose, modifications, precautions |
13 | Teorik-Uygulama: Reformer hareketleri kontrol noktaları, amaçları, modifikasyonları, alınması gereken önlemler konusunda ders tekrarı | Theory-Application: Reformer movements control points, aims, modifications, course repetitions on the precautions to be taken |
14 | Uygulama: Temel hareketler ve Level-I Mat egzersizlerinden oluşan programı uygulamalı tekrar etmek | Practice: Repeating the program consisting of basic movements and Level-I Mat exercises with practice |
15 | Level-I Reformer Egzersizlerinden oluşan teorik ve uygulamalı ders tekrarı | Theoretical and applied course repetitions consisting of Level-I Reformer Exercises |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Taylor Alpers, A., Taylor Segel R. ve Gentry, L. (2009). Her Yönüyle Pilates. Arkadaş Yayıncılık, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 94 |