|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Hentbolu tanıtmak ve sevdirmek. Bedensel ve zihinsel becerileri kazandırmak. Hentbol oyunu için gerekli olan temel teknik ve taktik kavramları öğretmek.(Hentbolun tanımı, tarihçesi, kurallar ve temel teknikler) |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hentbolda temel teknikleri doğru uygulayabilmeli. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Öğretim metodlarının yanı sıra yaş ve seviyeye göre planlama bilgisine sahip olabilmeli. |
PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Karşılaşılan hatalar ve bu hataların düzeltilmesini yapabilmeli. |
PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların gelişim, öğrenme özellikleri bilgisine sahip olmalı. |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hentbol tarihçesi, kuralları, temel teknik becerileri kapsayan uygulamalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, dersin amacı ve içeriği hakkında bilgi aktarımı. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
2 | Hentbolda top tutma, top sürme, top çalma. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
3 | Hentbolda paslar ve aldatmalar. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
4 | Hentbolda bireysel savunma. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
5 | Hentbolda grup hücumu 1. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
6 | Hentbolda grup hücumu 2. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
7 | Hentbolda grup savunması 1. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hentbolda grup savunması 2. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
10 | Hentbolda kaleci ve kalecinin hücuma katkıları. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
11 | Hentbolda kaleci ve kalecinin savunmaya katkıları. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
12 | Hentbolda kale atışları. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
13 | Hentbolda pozisyona yönelik atışlar. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
14 | Hentbolda pozisyona yönelik taktikler. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
15 | Genel Sınav Hazırlığı. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cureli,J,J,Landure,P. ( 1996 ).Handball.Milan:Pollina s a., Luçon. | |
2 | Sevim, Y. ( 1992 ). Hentbol Teknik-Taktik. Ankara: Gazi Yayınevi | |
3 | Mraz,J., Schadlich, ( 1979 ) Hallen Handball. Teill 1 Berlin: Verlag Bartles | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Hentbol spor salonu, hentbol sahası, hentbol kalesi, hentbol topu. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 94 |