|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Farklı özelliklerde ve yaş gruplarındaki bireyler için tasarlanmış eğitsel oyun faaliyetlerini uygulayabilecek, eğitsel oyunların hareket gelişimi üzerindeki etkilerini inceleyebilecek, eğitsel oyunların özelliklerine ve uygulanış biçimlerine göre, geliştirilmesi istenen kas grupları ya da temel motor becerilere yönelik oyun seçimini yapabilecek bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Oyun ve eğitsel oyun ile ilgili kavramları tanımlar. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Eğitsel oyunları oyun karakterlerine göre sınıflandırır. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Oyunun Dünya’da ve Türkiye’deki gelişim sürecini ve önemini açıklar. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Spor branşına özgü teknik beceri gelişimini destekleyecek nitelikteki eğitsel oyun faaliyetlerini uygular. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | Farklı özelliklerde ve yaş gruplarındaki bireyler için tasarlanmış eğitsel oyun faaliyetlerini uygular. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-6 | Eğitsel oyunların hareket gelişimi üzerindeki etkilerini inceler. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Oyun ve eğitsel oyun ile ilgili kavramlar, eğitsel oyunların sınıflandırılması, planlanması ve uygulanması ve temel motorik özelliklere yönelik eğitsel oyunlar konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin genel işleyişi hakkında bilgilendirme, dersle ilgili kavramlar, oyunun tarihsel gelişim süreci. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
2 | Eğitsel oyunların sınıflandırılması. Oyunun eğitimdeki yeri ve önemi. | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
3 | Oyunun çocuk gelişimi üzerindeki etkileri (psikomotor gelişim, sosyal gelişim, zihinsel gelişim ve duygusal gelişim) | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
4 | Eğitsel oyunların planlanması, farklı özelliklerdeki bireylere ve yaş gruplarına göre belirlenmesi, örnek uygulama çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
5 | Sportif eğitsel oyunlar (takım sporlarına yönelik örnek oyunlar) | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
6 | Sportif eğitsel oyunlar (bireysel sporlara yönelik örnek oyunlar) | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
7 | GENEL KONU TEKRARI | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Temel motorik özelliklere göre eğitsel oyunlar; Kuvvet ve dayanıklılık geliştirmeye yönelik oyun uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
10 | Temel motorik özelliklere göre eğitsel oyunlar; sürat, koordinasyon ve esneklik geliştirmeye yönelik oyun uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
11 | Özel Gereksinimli Çocuklara yönelik uyarlanmış eğitsel oyunlar (bedensel engelliler) | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
12 | Özel Gereksinimli Çocuklara yönelik uyarlanmış eğitsel oyunlar (zihinsel engelliler) | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
13 | Yaşlılarda eğitsel oyun kullanımı | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
14 | Öğrenci grup çalışmaları; örnek oyun uygulamaları ve değerlendirilmesi | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
15 | GENEL KONU TEKRARI | Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akandere, M. (2002). Sportif Oyunlara Hazırlayıcı Toplu Eğitsel Oyunlar. Nobel Yayınevi, Ankara. | |
2 | Fraser, K. , Fraser, L. , Fraser, M. (2005). The 175 Best Camp Games: A Handbook for Leaders. Boston Mills Press. US | |
3 | Çoban, B. (2006). Top İle Oynanan Eğitsel Oyunlar. Nobel Yayınevi, Ankara. | |
4 | Fluri, H. (2005). Rekreasyon Oyunları ve Alıştırmaları. Bağırgan Yayınevi, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |