Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT210 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT210 Adı: EĞİTSEL OYUNLAR Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Farklı özelliklerde ve yaş gruplarındaki bireyler için tasarlanmış eğitsel oyun faaliyetlerini uygulayabilecek, eğitsel oyunların hareket gelişimi üzerindeki etkilerini inceleyebilecek, eğitsel oyunların özelliklerine ve uygulanış biçimlerine göre, geliştirilmesi istenen kas grupları ya da temel motor becerilere yönelik oyun seçimini yapabilecek bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Oyun ve eğitsel oyun ile ilgili kavramları tanımlar. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Eğitsel oyunları oyun karakterlerine göre sınıflandırır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Oyunun Dünya’da ve Türkiye’deki gelişim sürecini ve önemini açıklar. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Spor branşına özgü teknik beceri gelişimini destekleyecek nitelikteki eğitsel oyun faaliyetlerini uygular. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Farklı özelliklerde ve yaş gruplarındaki bireyler için tasarlanmış eğitsel oyun faaliyetlerini uygular. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-6 Eğitsel oyunların hareket gelişimi üzerindeki etkilerini inceler. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Oyun ve eğitsel oyun ile ilgili kavramlar, eğitsel oyunların sınıflandırılması, planlanması ve uygulanması ve temel motorik özelliklere yönelik eğitsel oyunlar konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin genel işleyişi hakkında bilgilendirme, dersle ilgili kavramlar, oyunun tarihsel gelişim süreci. Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama
2 Eğitsel oyunların sınıflandırılması. Oyunun eğitimdeki yeri ve önemi. Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama
3 Oyunun çocuk gelişimi üzerindeki etkileri (psikomotor gelişim, sosyal gelişim, zihinsel gelişim ve duygusal gelişim) Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama
4 Eğitsel oyunların planlanması, farklı özelliklerdeki bireylere ve yaş gruplarına göre belirlenmesi, örnek uygulama çalışmaları Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama
5 Sportif eğitsel oyunlar (takım sporlarına yönelik örnek oyunlar) Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama
6 Sportif eğitsel oyunlar (bireysel sporlara yönelik örnek oyunlar) Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama
7 GENEL KONU TEKRARI Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama
8 Ara Sınav
9 Temel motorik özelliklere göre eğitsel oyunlar; Kuvvet ve dayanıklılık geliştirmeye yönelik oyun uygulamaları Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama
10 Temel motorik özelliklere göre eğitsel oyunlar; sürat, koordinasyon ve esneklik geliştirmeye yönelik oyun uygulamaları Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama
11 Özel Gereksinimli Çocuklara yönelik uyarlanmış eğitsel oyunlar (bedensel engelliler) Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama
12 Özel Gereksinimli Çocuklara yönelik uyarlanmış eğitsel oyunlar (zihinsel engelliler) Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama
13 Yaşlılarda eğitsel oyun kullanımı Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama
14 Öğrenci grup çalışmaları; örnek oyun uygulamaları ve değerlendirilmesi Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama
15 GENEL KONU TEKRARI Anlatım, Soru-Cevap ve Tartışma Yöntemi, Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Akandere, M. (2002). Sportif Oyunlara Hazırlayıcı Toplu Eğitsel Oyunlar. Nobel Yayınevi, Ankara.
2 Fraser, K. , Fraser, L. , Fraser, M. (2005). The 175 Best Camp Games: A Handbook for Leaders. Boston Mills Press. US
3 Çoban, B. (2006). Top İle Oynanan Eğitsel Oyunlar. Nobel Yayınevi, Ankara.
4 Fluri, H. (2005). Rekreasyon Oyunları ve Alıştırmaları. Bağırgan Yayınevi, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz) 5 2 5
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 12 2 5
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 4 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 6 12
       c) Performans Ödevi 2 4 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 1 2
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 2 6
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 2 8
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 90