|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞEVKET CİHAT ÖZER (cihatozer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Teorik ve uygulamalı olarak atıcılık tekniklerini öğretmeyi, performans sporculuğu ve antrenörlük kariyeri için temel oluşturacak bilgileri paylaşmayı hedefleyen bir derstir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Elektronik ve manuel hedeflere atış yapma ve öğretimi becerisi kazanabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Emniyet başta olmak üzere atış poligonu kurallarına uygun davranma yeterliği kazanabilir. |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Havalı silahları uygun şekilde atış için hazırlama yeterliği kazanabilir. |
PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Bir spor branşı olarak atıcılığın felsefi altyapısını anlar ve benimseyebilir. |
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Güvenlik | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası. |
2 | Kurallar: Poligon, Yarışma, Silah | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası. |
3 | Temel atış disiplinleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası. |
4 | Duruş | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası. |
5 | Tutuş | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası. |
6 | Pozisyon alma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası. |
7 | Nefes Kontrol | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tetik kontrol | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası. |
10 | Nişan kontrol | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası. |
11 | Özel antrenman teknikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası. |
12 | Özel antrenman teknikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası. |
13 | Özel antrenman teknikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası. |
14 | Atıcılıkta elektronik sistemler: SCAT, Noptel | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası. |
15 | Kamera, fotoğraf tekniği ve medya ortamlarından yararlanma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atıcılık Sporunda Zihinsel ve Fiziksel Performans. Kaan Erten. Ankara, 2007 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 5 | 2 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 92 |