|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SİNEM PARLAKYILDIZ (sinemparlakyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
bisiklet sporuna ilişkin sürüş tekniklerini uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bisiklet sporu ile ilgili temel kavramları açıklar |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Kullanım alanına göre uygun bisiklet seçimi kriterlerini açıklar |
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Bisiklet kullanımında güvenli sürüş ile ilgili kuralları açıklar ve bu kuralları uygular |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Bisiklet sporuna ilişkin sürüş tekniklerini uygular |
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bisiklet sporunun tarihçesi, kurallara uygun olarak bisikletin güvenli sürüşü, bisiklet çeşitleri, bisiklet kıyafetleri, bisiklet vites bilgisi ve bisiklet bakımı ve hava şartlarına göre sürüş tekniği konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin işlenişiyle ilgili genel bilgiler, bisiklet sporu ile ilgili kavramlar | Anlatım soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
2 | Bisiklet sporunun faydaları ve kullanım alanları | Anlatım soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
3 | Trafikte bisiklet kullanımı | Anlatım soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
4 | Bisiklet çeşitleri. Bisiklet seçimi | Anlatım soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
5 | Bisiklet sürüşünde güvenlik kuralları ve aksesuarları | Anlatım soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
6 | Bisikletin bireyin fiziksel özelliklerine göre ayarlanması | Anlatım soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
7 | Bisiklet bakımında dikkat edilmesi gereken hususlar ve uygulama alıştırmaları | Anlatım soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Vize sınavı hazırlık çalışmaları | Anlatım soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
10 | Yol bisikletleri ve kullanım yöntemleri | Anlatım soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
11 | Şehir bisikletleri ve kullanım yöntemleri | Anlatım soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
12 | Dağ bisikletleri ve kullanım yöntemleri | Anlatım soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
13 | Çeşitli bisiklet kullanımlarında kıyafet seçimi | Anlatım soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
14 | Her türlü hava koşulunda bisiklet kullanım yöntemleri | Anlatım soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
15 | Bisiklet ile kısa, orta, uzun mesafe turlarında sürüş ve uygulama çalışmaları | Anlatım soru cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sovndal, S. (2009). Cycling Anatomy (Sports Anatomy). Human Kinetics, United States Of America. | |
2 | Sidwells, C. (2014). Bisiklet (Turkish). Kaknus Yayınları, İstanbul | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 94 |