Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ / ANT240 - ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ

Kodu: ANT240 Adı: FUTBOL TEMEL EĞİTİMİ-II Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ERHAN IŞIKDEMİR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin futbolun tanımını, futbol oyununun genel karakteristik özelliklerini, futbolun Dünya'daki ve Türkiye'deki tarihi gelişimini, futbol oyun kurallarını, futbol oyununun temel tekniklerini ve taktiklerinin öğretimi hakkında bilgi ve becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Futbolun tarihçesini ve oyun kurallarını bilir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Futbol ile ilgili temel teknik ve becerileri açıklayabilir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Futbol ile ilgili temel teknik ve becerileri uygulayabilir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Futbolda öğrendiği teorik ve uygulama bilgilerini yeni başlayan birisine öğretebilir, PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Futbol spor dalında, genel ve özel tekniklerin teorik ve uygulamalı olarak öğretimi ve pekiştirilmesi. Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Futbolda oyun kuralları ve uygulama yöntemleri Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma
2 Futbola Özgü Isınma Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma
3 Futbolda Isınma ve Eğitsel Oyunlar Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma
4 Futbolda Temel Teknik Beceriler: -Pas -Top Kontrolü -Top Sürme -Dönüşler -Şut Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma
5 Futbolda Temel Teknik Beceriler: -Pas -Top Kontrolü -Top Sürme -Dönüşler -Şut Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma
6 Futbolda Temel Teknik Beceriler: -Pas -Top Kontrolü -Top Sürme -Dönüşler -Şut Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma
7 Futbolda Temel Teknik Beceriler: -Pas -Top Kontrolü -Top Sürme -Dönüşler -Şut Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma
8 Ara Sınav
9 Birim antrenman planı hazırlama ve uygulama Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma
10 Birim antrenman planı hazırlama ve uygulama Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma
11 8v8, 7v7, 6v6 ve 5v5 sınırlı alan oyununda savunma: -Baskı -Kademe -Denge Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma
12 8v8, 7v7, 6v6 ve 5v5 sınırlı alan oyununda savunma: -Baskı -Kademe -Denge Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma
13 8v8, 7v7, 6v6 ve 5v5 sınırlı alan oyununda savunma: -Baskı -Kademe -Denge Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma
14 8v8, 7v7, 6v6 ve 5v5 sınırlı alan oyununda hücum: -Bloklar arası geçiş Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma
15 8v8, 7v7, 6v6 ve 5v5 sınırlı alan oyununda hücum: -Bloklar arası geçiş Anlatma yöntemi, bireysel çalışma yöntemi, grup çalışması, ikili çalışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hazır, T., Karabük, S., (2008). Isınma. In: S. Karabük (Ed). Futbol Eğitimi- 14 Yaş ve Altı. 1-8. Ankara: TÜFAV Yayınları
2 Bangsbo, J.,(1994). Futbolda Fizik Kondisyon Antrenmanı, August Korgh Enstitü Kopenhag Üniversitesi Danimarka.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Futbol antrenman malzemeleri (top, kapak, huni vb)

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 8 2 20
8.Dönem Ödevi 8 2 20
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 1 1 1
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 1 1
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 2 4
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 2 2 4
0
0
Toplam İş Yükü 96