Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / RPDAE 406 - REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK

Kodu: RPDAE 406 Adı: REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEMİNERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FİKRİYE ALKIM ARI (alkimari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
FİKRİYE ALKIM ARI,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre RPD alanından seçtikleri konularda kapsamlı projeler hazırlamaları ve sunabilmelerini sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dinleyicilere mesleki alanlarıyla ilgili profesyonel düzeyde bilgi aktarabilir PÇ-18 Mesleği ile ilgili güncel bilgileri, kaynakları, gelişmeleri, kongre, seminer vb. etkinlikleri takip eder. Bu doğrultuda benzer çalışmaları planlar ve yürütür.
PÇ-22 Sosyal bilimlerin farklı alanları (sosyoloji, psikoloji, antropoloji, felsefe vb.) ile kendi alanı arasında ilişki kurar
PÇ-23 Alanının gerektirdiği ileri düzeyde bir bilgisayar yazılımını ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-26 Türkçeyi kurallarına uygun, düzgün ve etkili şekilde kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Semineri plan doğrultusunda yürütebilir. PÇ-18 Mesleği ile ilgili güncel bilgileri, kaynakları, gelişmeleri, kongre, seminer vb. etkinlikleri takip eder. Bu doğrultuda benzer çalışmaları planlar ve yürütür.
PÇ-23 Alanının gerektirdiği ileri düzeyde bir bilgisayar yazılımını ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-26 Türkçeyi kurallarına uygun, düzgün ve etkili şekilde kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Mesleki alanıyla ilgili sunum hazırlayabilir. PÇ-11 Rehberlik programlarını hazırlar, uygular, gerektiğinde kurumun ihtiyaçlarına göre uyarlar ve geliştirir.
PÇ-18 Mesleği ile ilgili güncel bilgileri, kaynakları, gelişmeleri, kongre, seminer vb. etkinlikleri takip eder. Bu doğrultuda benzer çalışmaları planlar ve yürütür.
PÇ-23 Alanının gerektirdiği ileri düzeyde bir bilgisayar yazılımını ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu dersi tamamlayan öğrenciler meslek hayatlarında alanlarıyla ilgili profesyonel düzeyde seminer verebilir hale gelirler. Seminer nedir, nasıl verilir, seminer nasıl hazırlanır, seminer esnasında dikkat edilecek hususlar, powerpoint sunusu nasıl hazırlanır, sunum nasıl yapılır, zaman nasıl yönetilir, konular dinleyiciye nasıl aktarılır gibi içerikler yer alır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Etkili sunum hazırlama, Nasıl planlanır, bilgisayar ortamında sunu nasıl hazırlanır, konuşmacının özellikleri, dinleyiciyle etkileşim, zaman yönetimi, konuyu aktarma, konu seçimi, başlık seçimi, afiş, grup çalışmasının planlanması Anlatım Yöntemi
2 Öğrenci seminerleri Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu
3 Öğrenci seminerleri Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu
4 Öğrenci seminerleri Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu
5 Öğrenci seminerleri Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu
6 Öğrenci seminerleri Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu
7 Öğrenci seminerleri Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu
8 Ara Sınav
9 Öğrenci seminerleri Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu
10 Öğrenci seminerleri Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu
11 Öğrenci seminerleri Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu
12 Öğrenci seminerleri Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu
13 Öğrenci seminerleri Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu
14 Öğrenci seminerleri Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu
15 Öğrenci seminerleri Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Stuart, C. (2008). Etkili Konuşma. Alfa Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon cihazı, mikrofon, hoparlör, ses düzeni, bilgisayar, konferans salonu

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav %40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 14 2 %40
5.Rapor
6.Seminer 16 2 %60
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 8 48
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 6 4 24
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 100