|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FİKRİYE ALKIM ARI (alkimari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FİKRİYE ALKIM ARI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre RPD alanından seçtikleri konularda kapsamlı projeler hazırlamaları ve sunabilmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dinleyicilere mesleki alanlarıyla ilgili profesyonel düzeyde bilgi aktarabilir |
PÇ-18 Mesleği ile ilgili güncel bilgileri, kaynakları, gelişmeleri, kongre, seminer vb. etkinlikleri takip eder. Bu doğrultuda benzer çalışmaları planlar ve yürütür. PÇ-22 Sosyal bilimlerin farklı alanları (sosyoloji, psikoloji, antropoloji, felsefe vb.) ile kendi alanı arasında ilişki kurar PÇ-23 Alanının gerektirdiği ileri düzeyde bir bilgisayar yazılımını ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-26 Türkçeyi kurallarına uygun, düzgün ve etkili şekilde kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Semineri plan doğrultusunda yürütebilir. |
PÇ-18 Mesleği ile ilgili güncel bilgileri, kaynakları, gelişmeleri, kongre, seminer vb. etkinlikleri takip eder. Bu doğrultuda benzer çalışmaları planlar ve yürütür. PÇ-23 Alanının gerektirdiği ileri düzeyde bir bilgisayar yazılımını ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-26 Türkçeyi kurallarına uygun, düzgün ve etkili şekilde kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Mesleki alanıyla ilgili sunum hazırlayabilir. |
PÇ-11 Rehberlik programlarını hazırlar, uygular, gerektiğinde kurumun ihtiyaçlarına göre uyarlar ve geliştirir. PÇ-18 Mesleği ile ilgili güncel bilgileri, kaynakları, gelişmeleri, kongre, seminer vb. etkinlikleri takip eder. Bu doğrultuda benzer çalışmaları planlar ve yürütür. PÇ-23 Alanının gerektirdiği ileri düzeyde bir bilgisayar yazılımını ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersi tamamlayan öğrenciler meslek hayatlarında alanlarıyla ilgili profesyonel düzeyde seminer verebilir hale gelirler. Seminer nedir, nasıl verilir, seminer nasıl hazırlanır, seminer esnasında dikkat edilecek hususlar, powerpoint sunusu nasıl hazırlanır, sunum nasıl yapılır, zaman nasıl yönetilir, konular dinleyiciye nasıl aktarılır gibi içerikler yer alır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Etkili sunum hazırlama, Nasıl planlanır, bilgisayar ortamında sunu nasıl hazırlanır, konuşmacının özellikleri, dinleyiciyle etkileşim, zaman yönetimi, konuyu aktarma, konu seçimi, başlık seçimi, afiş, grup çalışmasının planlanması | Anlatım Yöntemi |
2 | Öğrenci seminerleri | Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu |
3 | Öğrenci seminerleri | Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu |
4 | Öğrenci seminerleri | Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu |
5 | Öğrenci seminerleri | Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu |
6 | Öğrenci seminerleri | Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu |
7 | Öğrenci seminerleri | Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci seminerleri | Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu |
10 | Öğrenci seminerleri | Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu |
11 | Öğrenci seminerleri | Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu |
12 | Öğrenci seminerleri | Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu |
13 | Öğrenci seminerleri | Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu |
14 | Öğrenci seminerleri | Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu |
15 | Öğrenci seminerleri | Beceri geliştirme çalışması, planlı grup çalışması, anlatma yöntemi, soru cevap, proje sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Stuart, C. (2008). Etkili Konuşma. Alfa Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon cihazı, mikrofon, hoparlör, ses düzeni, bilgisayar, konferans salonu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | %40 | ||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 14 | 2 | %40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | 16 | 2 | %60 |
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 8 | 48 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 4 | 24 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 100 |