|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FARUK BOZDAĞ (faruk.bozdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FİKRİYE ALKIM ARI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste, öğrencilerden psikolojik danışma almaya ihtiyacı olan danışanlarla süpervizyon eşliğinde danışma yaparak beceri ve yeterlik kazanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Psikolojik danışma becerilerini psikolojik danışma sürecinde etkili bir biçimde kullanabilir. |
PÇ-1 Türk Milli eğitim sistemi ve mevzuatını, sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini tanır. PÇ-5 Bireylerle profesyonel bir psikolojik danışma ilişkisi kurma, sürdürme ve sonlandırma için gerekli olan bilgi ve becerileri etkili şekilde kullanır. PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Psikolojik danışma uygulamasında meslek etiğine uygun davranışlar sergileyebilir. |
PÇ-4 Alanı ile ilgili etik kuralları, yasal düzenlemeleri göz önünde bulundurarak çalışmanın insan hakları ve meslek etiği açısından önemini açıklar. PÇ-12 Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinde bireylerle yansız ve önyargısız bir iletişim kurar. PÇ-13 Mesleki gelişimi için kendi yeterliliklerini değerlendirir, sınırlarının farkında olur ve bunları geliştirmeye yönelik planlamalar yapar, uygular. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Farklı kuramsal yaklaşımların kullanıldığı eklektik bir yaklaşımla becerileri uygulayabilir. |
PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar. PÇ-5 Bireylerle profesyonel bir psikolojik danışma ilişkisi kurma, sürdürme ve sonlandırma için gerekli olan bilgi ve becerileri etkili şekilde kullanır. PÇ-32 Birey ve grupla danışma sürecinde bilişsel, davranışsal, duygusal, kültürel ve spiritüel boyutları bütünleştirecek şekilde hizmet sunar. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste, öğrencilerden psikolojik danışma almaya ihtiyacı olan birer danışan bulup, onlarla danışma yapmaları ve bu süreçte süpervizyon alarak danışmanlık becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulamasına yönelik mesleki etik kurallar ve sorumluluklar | Anlatma Yöntemi |
2 | Psikolojik Danışma İlke ve Tekniklerine genel bir bakış | Anlatma Yöntemi |
3 | Psikolojik Danışma becerilerine genel bir bakış | Anlatma Yöntemi |
4 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
5 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
6 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
7 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
10 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
11 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
12 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
13 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
14 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
15 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Egan, G. (1994). Psikolojik danışmaya giriş. (Editör: Füsun Akkoyun). Ankara: Form Ofset. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | %100 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 1 | 10 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 102 |