|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FARUK BOZDAĞ (faruk.bozdag@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FİKRİYE ALKIM ARI, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste, öğrencilerden psikolojik danışma almaya ihtiyacı olan danışanlarla süpervizyon eşliğinde danışma yaparak beceri ve yeterlik kazanmalarını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Psikolojik danışma becerilerini psikolojik danışma sürecinde etkili bir biçimde kullanabilir. |
PÇ-1 Türk Milli eğitim sistemi ve mevzuatını, sistem içerisindeki rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini tanır. PÇ-5 Bireylerle profesyonel bir psikolojik danışma ilişkisi kurma, sürdürme ve sonlandırma için gerekli olan bilgi ve becerileri etkili şekilde kullanır. PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. |
Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Psikolojik danışma uygulamasında meslek etiğine uygun davranışlar sergileyebilir. |
PÇ-4 Alanı ile ilgili etik kuralları, yasal düzenlemeleri göz önünde bulundurarak çalışmanın insan hakları ve meslek etiği açısından önemini açıklar. PÇ-12 Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinde bireylerle yansız ve önyargısız bir iletişim kurar. PÇ-13 Mesleki gelişimi için kendi yeterliliklerini değerlendirir, sınırlarının farkında olur ve bunları geliştirmeye yönelik planlamalar yapar, uygular. |
Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Farklı kuramsal yaklaşımların kullanıldığı eklektik bir yaklaşımla becerileri uygulayabilir. |
PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar. PÇ-5 Bireylerle profesyonel bir psikolojik danışma ilişkisi kurma, sürdürme ve sonlandırma için gerekli olan bilgi ve becerileri etkili şekilde kullanır. PÇ-32 Birey ve grupla danışma sürecinde bilişsel, davranışsal, duygusal, kültürel ve spiritüel boyutları bütünleştirecek şekilde hizmet sunar. |
Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu derste, öğrencilerden psikolojik danışma almaya ihtiyacı olan birer danışan bulup, onlarla danışma yapmaları ve bu süreçte süpervizyon alarak danışmanlık becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bireyle Psikolojik Danışma Uygulamasına yönelik mesleki etik kurallar ve sorumluluklar | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Psikolojik Danışma İlke ve Tekniklerine genel bir bakış | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Psikolojik Danışma becerilerine genel bir bakış | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
| 5 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
| 6 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
| 7 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
| 10 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
| 11 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
| 12 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
| 13 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
| 14 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
| 15 | Bireyle psikolojik danışma uygulaması ve süpervizyon | Örnek Olay Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Beceri Geliştirme Çalışması, Rol Yapma, Beyin Fırtınası |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Egan, G. (1994). Psikolojik danışmaya giriş. (Editör: Füsun Akkoyun). Ankara: Form Ofset. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders notları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 16 | %100 | |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 1 | 10 | 10 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 102 | ||