|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YÖNETİM VE ORGANİZASYON (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FERDA ÜSTÜN (ferdakervanci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FERDA ÜSTÜN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kültür ve örgüt kavramlarını bütünleştirmek, toplumsal kültürün örgütsel kültüre etki ve sonuçları hakkında bilgi vermek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toplum kültürü ve örgüt kültürü kavramlarını tanımlayabilir |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Toplumsal kültürü konu alan çalışmaları kıyaslayabilir. |
PÇ-1 Yönetim ve organizasyon alanının temel kavramlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon alanında uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Örgüt kültürünü açıklamaya yönelik ortaya konan modelleri kıyaslayabilir. |
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon alanında geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-6 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yüksek lisans öğrencilerine kültürü toplumla ilişkisi bağlamında inceleterek, işletme kültürü kavram ve kuramlarını açıklamak, kültür ile ilgili yapılan çalışmalar ışığında öğrencilere işletmeler ve çalışanları için işletme kültürünün önemini ve benzersizliğini aktarmak. yapılan ulusal ve uluslararası çalışmaları inceletmektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | TOPLUM ve KÜLTÜR KAVRAM İLİŞKİSİ | Anlatım |
2 | TOPLUMSAL DİNAMİKLERİN ÖRGÜTLERİN KÜLTÜRLERİ ÜZERİNE ETKİLERİ | Anlatım |
3 | İŞLETME KÜLTÜRÜNÜN TANIMI VE DÜZEYLERİ | Anlatım |
4 | İŞLETME KÜLTÜRÜNÜN TANIMI VE DÜZEYLERİ | Anlatım |
5 | İŞLETME KÜLTÜRÜNÜN BOYUTLARI | Anlatım |
6 | İŞLETME KÜLTÜRÜNÜN BOYUTLARI | Anlatım |
7 | İŞLETME KÜLTÜRÜNÜN BOYUTLARI | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | İŞLETMELER BİRBİRLERİNE BENZER Mİ ? | Tartışma |
10 | İŞLETMELER BİRBİRLERİNE BENZER Mİ ? | Tartışma |
11 | İŞLETME KÜLTÜRÜ KONUSUNDAKİ BAŞLICA ULUSLAR ARASI ÇALIŞMALAR | Tartışma |
12 | İŞLETME KÜLTÜRÜ KONUSUNDAKİ BAŞLICA ULUSLAR ARASI ÇALIŞMALAR | Tartışma |
13 | İŞLETME KÜLTÜRÜ KONUSUNDAKİ BAŞLICA ULUSLAR ARASI ÇALIŞMALAR | Tartışma |
14 | İŞLETME KÜLTÜRÜ KONUSUNDAKİ TÜRKİYE'DEKİ ÇALIŞMALAR | Tartışma |
15 | İŞLETME KÜLTÜRÜ KONUSUNDAKİ TÜRKİYE'DEKİ ÇALIŞMALAR | Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hofstede, G., Hofstede, G. J., & Minkov, M. (1991). Cultures and organizations: Intercultural cooperation and its importance for survival. Software of the Mind London: McGraw-Hill. | |
2 | Adler, N. J., & Gundersen, A. (2001). International dimensions of organizational behavior (p. 398). Cincinnati, OH: South-Western. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Makale, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 1 | 30 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 12 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |